پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۷۹
|
کد خبر: ۶۰۹۰
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا تصریح کرد:

نمی‌خواهیم در ظواهر متوقف شویم

دکتر حسن رحیمی‌روشن گفت: صرفا به اجرای بخشنامه‌ها و گزارش دادن متوقف نخواهیم شد و امیدواریم برنامه‌ها عمقی باشد و تغییرات در اذهان و باورهای ما اتفاق بیفتد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر حسن رحیمی‌روشن معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا در گفتگو با رسانه‌ها، درباره عدم فعالیت بعضی از تشکل‌های دانشجویی گفت: هر تشکلی که بخواهد تشکیل شود، قاعدتا ۳ درصد از دانشجویان کل موسسه باید تقاضا و میل داشته باشند تا تشکل ایجاد شود و این افراد از بین خود، چند نفر را به عنوان هیات موسس انتخاب می‌کنند و هیات موسس پیگیر مجوزهای لازم می‌شود. دلیل اینکه بعضی از تشکل‌ها در حال حاضر فعالیتی ندارند، این است که هیات موسس آن‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اند و الان متولی مشخصی ندارند یعنی نه لغو مجوز شده‌اند و نه دانشگاه مانعی ایجاد کرده است. انشاالله دانشجویان تقاضا بدهند و این تشکل‌ها را فعال کنند.

وی در پاسخ به پرسش‌هایی پیرامون عدم فعالیت کانون قرآن تصریح کرد: کانون قرآن دانشگاه فعال است؛ ما قرآن را هم در سطح اساتید و هم در سطح کارکنان فراتر دیدیم. کرونا تمام فعالیت‌ها را افت داد اما این کانون در حال فعال شدن است و ما در سطح استان همکاری موثری با استانداری و مجموعه‌های دیگر برای تدوین سند قرآنی استان داشته‌ایم. نماینده فعال دانشگاه در تمام جلسات قرآنی در سطح استان شرکت می‌کند. همچنین در ماه رمضان برنامه روخوانی روزانه منظم قرآن داشتیم و کانون قرآن هم در حال آغاز فعالیت خود هم در سطح دانشجویان و هم اساتید است.

حسن رحیمی‌روشن در ادامه اظهار کرد: طرح ولایت و ضیافت اندیشه در سطح اساتید حتما انجام خواهد شد. طرح ولایت که البته متولی آن بسیج دانشجویی است و ما هیچ محدودیتی برای همکاری با آن نداریم. همچنین حلقه‌های معرفت و حوزه علوم اسلامی دانشجویان هم که متولی آن نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه است اما تا آنجایی که به معاونت فرهنگی مربوط باشد، حتما پای کار هستیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا در رابطه با مصرف دخانیات در دانشگاه تبیین کرد: اگر مصرف دخانیات وجود دارد، در خفا است؛ هم دانشگاه و هم حکومت اسلامی در اندیشه کلی، مسوول حفظ ظاهر جامعه است‌. ما موظفیم ظاهر جامعه را از منکرات حفظ کنیم که البته این کار را با احترام انجام می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: درباره اینکه در ساختار فرهنگی دانشگاه چه اتفاقی قرار است بیفتد، گفت: ما نمی‌خواهیم در ظواهر متوقف شویم یعنی صرفا به اجرای بخشنامه‌ها و گزارش دادن متوقف نخواهیم شد و امیدواریم برنامه‌ها عمقی باشد و تغییرات در اذهان و باورهای ما اتفاق بیفتد.

خبرنگار: میرزایی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست