پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۴۹
|
کد خبر: ۶۱۰۷
با تلاش گروه زمین شناسی دانشگاه بوعلی‌سینا؛

کمیته فنی متناظر کارست کشور برای نخستین بار در کشور شکل گرفت

کمیته فنی متناظر کارست کشور، به کوشش گروه زمین شناسی دانشکده علوم پایه دانشگاه بوعلی‌سینا، برای نخستین بار در کشور شکل گرفت.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، کمیته فنی متناظر کارست کشور با نام بین‌المللی ISO/INSO/TC 319 به کوشش گروه زمین شناسی دانشکده علوم پایه دانشگاه بوعلی‌سینا، برای نخستین بار در کشور شکل گرفته و دو تن از اعضای هیات علمی این دانشگاه، دکتر حسن محسنی به عنوان رییس کمیته و دکتر علی‌پور به عنوان نایب رییس این کمیته برگزیده شدند.

نخستین نشست مجازی این کمیته به میزبانی دانشکده علوم پایه دانشگاه بوعلی‌سینا و شرکت زمین‌شناسان صاحب نظر در این زمینه، از دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی سراسر کشور در سال ۱۴۰۰ برگزار شده است.

شایان ذکر است، کمیته کارست درباره مسائل مرتبط با پدیده‌های انحلال و غار و .. که سازه‌های بسیاری را در کشور تحت تاثیر قرار داده‌اند، می‌پردازد. همچنین بسیاری از منابع آبی کشور در همین منابع کارستی ذخیره شده‌اند.

افزون بر این‌ها، غارها به عنوان جاذبه‌های گردشگری و بومگردی نقش بسزایی در کارآفرینی و درآمدزایی دارند. بنابراین، موضوع یاد‌شده جایگاه ویژه‌ای در فرایند توسعه پایدار کشور دارد.

مسولیت کمیته مذکور، مشارکت در تدوین، داوری و... استانداردهای مرتبط با موضوع کارست از سراسر جهان است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه