پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۱۴
|
کد خبر: ۶۱۱۵
سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا در اختتامیه هفته خوابگاه‌های دانشجویی:

حضور دانشجویان در دانشگاه باید توام با رشد در زمینه تربیتی و شخصیت باشد

دکتر حسین رضوان گفت: حضور دانشجویان در دانشگاه باید توام با رشد در زمینه تربیتی و شخصیت، برای تمرین مسئولیت‌های اجتماعی آینده باشد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۶ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر حسین رضوان سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا، در مراسم اختتامیه هفته خوابگاه‌های سال ۱۴۰۱ این دانشگاه اظهار داشت: روز سوم خرداد به عنوان یک نماد پرافتخار برای جامعه ما می‌باشد، که روز جوانان نام‌گزاری شده است.

وی شهید محمود شهبازی از فرماندهان همدانی حاضر در این عملیات را سنبل افتخار دانشجویان دانسته و بیان کرد: نام این شهید بزرگوار چون نگینی درخشان است و روایت رشادت‌های او برای جوانان درس‌آموز است.

سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا در خصوص حضوری‌شدن دانشگاه توضیح داد: کارکرد دانشگاه در دو بُعد آموزشی، شامل امتحانات، کلاس‌ها، تحقیق و … و بُعد تربیتی است و اصلی‌ترین و مهم‌ترین کارکرد دانشگاه است که با حضور دانشجویان در دانشگاه امکان‌پذیر خواهد بود.

وی افزود: هیچ جامعه‌ای پیشرفت نکرده است، مگر به واسطه دانشمندان مسئولیت‌پذیر آن جامعه، بنابراین خروجی دانشگاه‌های ما باید افرادی باسواد و مسئولیت‌پذیر باشد.

دکتر رضوان تشریح کرد: حضور دانشجویان در دانشگاه باید توام با رشد در زمینه تربیتی و شخصیت، برای تمرین مسئولیت‌های اجتماعی آینده دانشجویان باشد.

وی همچنین اضافه کرد: دانشگاه باید موقعیتی باشد که دانشجویان اعتماد به نفس و خودباوری خود را بالا ببرند؛ دانشجویی که فقط درس بخواند و واحد پاس کند مد نظر ما نیست و رشد هم نخواهد کرد.

سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا در پایان گفت: با دیدن چهره دانشجویان نشاط و انرژی می‌گیریم و معتقدیم دانشجویی که خوداتکایی بالایی دارد، قطعا موفق‌تر خواهد بود و در نهایت با توانمندی بیشتر فارغ‌التحصیل می‌شود.

خبرنگار: الهام میرزایی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست