پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۵۰
|
کد خبر: ۶۱۳۷
دکتر حسین رضوان در مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید مجتمع آموزش عالی نهاوند، بر ماموریت اساسی این مجتمع آموزش عالی با عنوان "تحکیم بنیان خانواده و ارتقای جایگاه زن" تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر حسین رضوان سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا، در مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید مجتمع آموزش عالی نهاوند گفت: مجموعه مدیریت دانشگاه بوعلی‌سینا به طور جد پیگیر مسائل دانشکده نهاوند بوده و در آینده هم ادامه دارد.

وی افزود: در چند ماه اخیر اتفاقات خوبی در این مجتمع از جمله چارت سازمانی و رشته‌های تحصیلی در جهت اهداف این مجتمع افتاده است، انتقال سیستم آموزشی به سامانه گلستان در حال تکمیل است و از همه مهم‌تر خوابگاه این مجتمع که خوشبختانه با همراهی خوبی که صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با دانشگاه بوعلی‌سینا داشت و با تلاش‌هایی که مسوولین این مجتمع داشتند، در حال تکمیل و نوسازی است.

دکتر رضوان در ادامه افزود: نه پذیرش مسوولیت جای خوشحالی دارد و نه تحویل مسئولیت جای ناراحتی دارد، مهم انجام تکلیف و اتفاقی است که در طی دوره مسئولیت رخ می‌دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام اسلامی به گونه‌ای طراحی شده که مسئول را خادم دانسته و هرکس مدیرتر و مسئولیت بیشتری دارد خادم‌تر محسوب می‌شود و باید خدمت بیشتری را ارائه دهد، مدیریت و مسئولیت ریاست نیست، باید مراقب بود تا رفتار، اخلاق، سکنات و آداب معاشرت‌مان بوی ریاست و خلافت ندهد.

سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا در ادامه تصریح کرد: خلافت مربوط به قبل از اسلام بوده و وقتی دین مبین اسلام آمد خلافت را تبدیل به خدمت کرد. همه مدیران باید حواس‌شان باشد اگر مسئولیتی به آنها واگذار شد و توانستند خدمتی را انجام دهند باید خوشحال باشند، نه از بابت داشتن مسئولیت، بلکه از این جهت که رضایت خداوند جلب شده است‌.

وی در ادامه گفت: مدیریت وقتی موفق است که همه افراد احساس کنند مدیر هستند، هرکس در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کند، به اندازه خودش در مدیریت سهیم است.

سرپرست دانشگاه تبیین کرد: اعتبار مجتمع آموزش عالی نهاوند، در واقع همان اعتبار دیرینه دانشگاه بوعلی‌سینا است و مدارک تحصیلی و اعتبار آموزشی و پژوهشی آن نیز، به اندازه مجموعه دانشگاه بوعلی‌سینا معتبر می‌باشد.

وی در ادامه اظهارات خود گفت: مجتمع آموزش عالی نهاوند ماموریت‌محور است، ماموریت مشخصی برای آن تعریف شده و در جهت اعتلای آن باید حرکت کرد.

حسین رضوان تاکید کرد: ماموریت اساسی این مجتمع آموزش عالی، تحکیم بنیان خانواده و ارتقای جایگاه زن است، به این دلیل هم تک‌جنسیتی دیده شده است.

وی در ادامه گفت: هرچه این مجتمع آموزش عالی رشته‌های بیشتری را تعریف کرده و به آنها جهت دهد، می‌تواند عامل پیشرفت و رفاه در سطح شهر نهاوند شود، که البته می‌طلبد مسئولین نهاوند هم با آن همراهی کنند.

دکتر رضوان در پایان گفت: وظیفه دانشگاه استخدام افراد نیست، درحالی که به میزان نیاز باید انجام شود، اما هدف دانشگاه این نیست. هدف دانشگاه ارتقای منطقه و کشور است و این مهم وقتی محقق می‌شود که دانشگاه تاثیر خود را در جامعه نشان دهد. اگر دانشگاه مسوولیت خود را به خوبی انجام دهد، همه مردم شهر متوجه می‌شوند که دانشگاه مهم است و بدون دانشگاه نمی‌توان کاری را از پیش برد.

خبرنگار: الهام میرزایی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست