پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۸۹
|
کد خبر: ۶۱۴۱
دانشگاه بوعلی‌سینا، با صدور بیانیه‌ای، ساخت فیلم موهن «عنکبوت مقدس» را محکوم کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

سامری را آن هنر چه سود کرد؟!
کان فن از باب اللّه‌اش مردود کرد!

اخیرا فیلمی با عنوان «عنکبوت مقدس» با بهانه به تصویر کشیدن قتل‌های سریالی، محملی برای تخریب و حمله به ارزش‌ها و اعتقادات دینی ملت مسلمان ایران و صدها میلیون نفر در جهان تشیع شد. این فیلم که برای اکران در فرانسه تهیه شده و در کشور اردن فیلم‌برداری شده است، براساس نظر کارشناسان فاقد ویژگی‌های هنری و صرفا با محتوای هتاکی علیه ایران و ایرانی و به ویژه اهانت به مقام شامخ حضرت ثامن‌الائمه امام علی‌بن موسی‌الرضا (ع) است.

جشنواره فیلم کن که فیلم مزبور را در روز در ۲۲ مه ۲۰۲۲ برابر با اول خرداد ۱۴۰۱ نمایش داده است، جشنواره‌ای به ظاهر هنری و در واقع محفلی صرفا سیاسی، با اجیر نمودن عده‌ای به ظاهر ایرانی، عرصه فرهنگ و هنر را که زمینه‌ای برای ارتقای ارزش‌های انسانی و ملی برای هر ملتی است، به عقده‌گشایی علیه اعتقادات و ارزش‌های میلیون‌ها مسلمان و جمعیت عظیم شیعیان جهان تبدیل کرد.

جای تاسف است که برخی جریانات داخلی نیز با تبریک گفتن به برخی از عوامل این فیلم و نادیده گرفتن دستاوردهای درخشان فرزندان این سرزمین، در ترسیم چهره‌ای سیاه از کشور عزیز ایران، با دشمنان هم‌صدا شدند.

دانشگاه بوعلی‌سینا ضمن محکوم کردن جشنواره منفور کن و فیلم موهوم و موهن «عنکبوت مقدس» و تاییدکنندگان داخلی آن، خواستار پاسخگویی عوامل این جشنواره در قبال اهانت به اعتقادات و احساسات ملت مسلمان ایران و شیعیان منطقه و جهان است و از مسئولین فرهنگی کشور انتظار دارد با عمل به وظیفه قانونی خود زمینه این اتفاقات اسفناک را از بین ببرند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر