پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۹۸
|
کد خبر: ۶۲۱۷
ابراهیم رئیسی گفت: اعضای این سازمان تلاش کنند ضمن فعال‌سازی ظرفیت‌های خود تبادلات تجاری بین کشور‌های عضو را افزایش دهند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۰۶ تير ۱۴۰۱
به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار «ایسیاکا عبدالقادر امام» دبیرکل سازمان D-8 با تاکید بر اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران همکاری با سازمان‌های منطقه‌ای، بین المللی و کشور‌های جهان است، گفت: ظرفیت‌های زیادی در کشور‌های D-8 برای افزایش تبادلات تجاری و ترانزیت کالا وجود دارد که مغفول مانده است.

رئیس جمهور با اشاره به دستاورد‌های دانش بنیان جوانان ایرانی در پارک‌های علم و فناوری کشورمان، اظهار داشت: ایران می‌تواند دستاورد‌های فناورانه و دانش‌بنیان خود را با دیگر کشور‌های D-8 به اشتراک بگذارد.
 
آیت‌الله رئیسی با ضروری دانستن افزایش تبادلات تجاری میان اعضای گروه D-8، تصریح کرد: اعضای این سازمان تلاش کنند ضمن فعال‌سازی ظرفیت‌های خود تبادلات تجاری بین کشور‌های عضو را افزایش دهند.


رئیسی خاطرنشان کرد: آمریکا نمی‌خواهد کشور‌های در حال توسعه رشد کنند و علاقه‌مند است این کشور‌ها به هر نحوی به نظام سلطه وابستگی داشته باشند.

ایسیاکا عبدالقادر امام دبیرکل سازمان D-8 نیز در این دیدار ایران را یکی از اعضای فعال این سازمان دانست و گفت: دو نهاد مهم D-8 در تهران و همدان مستقر است.
 
ایسیاکا عبدالقادر امام مورد توجه قرار گرفتن ظرفیت جمعیت برای کشور‌های عضو سازمان D-8 و افزایش تبادلات تجاری میان اعضا را دو رویکرد مهم مدیریتی خود از زمان تصدی دبیر کلی این سازمان عنوان کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست