پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۰۴
|
کد خبر: ۶۳۰۴
سازمان سنجش جزئیات انتخاب رشته در رشته‌هاي پذيرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصيلي را اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۱

 

به گزارش بسنا، در این اطلاعیه آمده است:

ثبت‌نام در رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها در آزمون سراسری مهر‌ماه سال ۱۴۰۱ صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌گیرد، از طریق درگاه اطلاع‌رسان این سازمان از روز سه­‌شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ آغاز و در روز یکشنبه ۱۴۰۱/۰۵/۲۳ پایان می‌پذیرد.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جدول کدرشته محل‌های مربوط به پذیرش فوق همزمان با شروع ثبت‌نام در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار خواهد گرفت. متقاضیان می‌توانند براساس ضوابط و شرایط مندرج دفترچه راهنمای مربوط برای پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در روز‌های فوق به در اطلاع‌رسانی فوق مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۵۰ کدرشته) به روش اینترنتی، اقدام نمایند.

تذکر مهم: متقاضیانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ ثبت‌نام نموده و غایب جلسه آزمون بوده‌اند نیازی به ثبت‌نام مجدد برای رشته‌های که پذیرش آن‌ها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است ندارند. این متقاضیان می‌توانند با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ و مراجعه به لینک مربوط به انتخاب رشته آزمون مذکور، نسبت به انتخاب حداکثر تعداد ۱۵۰ کدرشته محل از رشته‌های پذیرش با سوابق تحصیلی در هر گروه آزمایشی که تمایل دارند، اقدام و در فرم انتخاب رشته درج نمایند.

لازم به تاکید است چنانچه متقاضی در مرحله انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته نماید و مجدداً در پذیرش رشته‌های صرفاً با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) هم ثبت‌نام و انتخاب رشته نماید، فرم ثبت‌نام و انتخاب رشته مرحله بدون آزمون وی باطل خواهد شد.

تکالیف، مدارک لازم و مراحل ثبت‌نام اینترنتی
متقاضی شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) باید یکایک اقدامات زیر را به موقع و در مهلت مقرر انجام دهد:

۱- مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور.
۲- دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان و مطالعه آن.
۳- تهیه فایل عکس اسکن شده داوطلب بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام.
۴- ثبت‌نام وانتخاب رشته از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان در زمان مقرر (۱۴۰۱/۰۵/۱۸ لغایت ۱۴۰۱/۰۵/۲۳).

تذکرات لازم:
۱- اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۶/۳۱، دارابودن مدرک پیش‌دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی حداکثر تا ۱۴۰۱/۶/۳۱ و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای برای متقاضیان الزامی است.
۲- دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش‌دانشگاهی و یا مدرک کاردانی می‌باشند حق ثبت‌نام و شرکت در این مرحله را ندارند و در صورت ثبت‌نام و انتخاب رشته به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.
۳- نظر به اینکه گزینش دانشجو در این مرحله براساس سوابق تحصیل (معدل کتبی دیپلم)، صورت خواهد گرفت؛ لذا متقاضیان (دیپلمه‌های نظام آموزشی ۳-۳-۶، نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی، نظام قدیم چهارساله دبیرستان و همچنین دیپلمه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی می‌باشند) بایستی معدل کل و یا معدل کتبی خود را به‌صورت صحیح در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی درج نمایند. متقاضیان توجه داشته باشند در صورت مغایرت معدل کل و یا معدل کتبی واقعی با معدل کل و یا معدل کتبی اعلام شده در تقاضانامه ثبت‌نامی، از ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان ممانعت بعمل آمده و قبولی آن‌ها لغو می‌گردد.

تذکر: متقاضیان دیپلم فنی و حرفه‌ای و یا کاردانش نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ و دیپلمه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی می‌باشند و فاقد معدل کتبی دیپلم هستند، بایستی معدل کل دیپلم متوسطه خود را عیناً در بند ۱۶ تقاضانامه اینترنتی ثبت‌نام درج نمایند.

توجه: هرگونه تغییری از طریق نشریه پیک سنجش (هفته‌نامه خبری و اطلاع‌رسانی سازمان سنجش)، درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم از طریق رسانه‌های گروهی اعلام خواهد شد.

نحوه تماس و ارتباط با سازمان سنجش آموزش و کشور داوطلبان می­‌توانند سوال یا درخواست خود را از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی به نشانی request.sanjesh.org به این سازمان ارسال نمایند. ضمنا داوطلبان درصورت لزوم می‌توانند سوالات خود را در ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳ با پیش‌شماره ۰۲۱ در میان بگذارند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش