پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۳۱
|
کد خبر: ۶۳۶۸
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در جمع کارمندان تصریح کرد:

عدالت یکی از ملزومات مدیریت است و دانشگاه در مرکز آن قرار می‌گیرد

دکتر حسین رضوان در مراسم گرامیداشت شهدای هفته دولت و روز کارمند، عدالت را یکی از ملزومات مدیریت دانسته و دانشگاه را در مرکز آن تصویر کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
به گزارش بسنا، دکتر حسین رضوان رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، در مراسم گرامیداشت شهدای هفته دولت و روز کارمند این دانشگاه، با تشریح اهداف انقلاب اسلامی و آرمان‌های والای شهدا، اظهار داشت: هدف امام حسین از رفتن به کربلا، با وجود احتمال خطر برای خود و خانواده اش، حاکمیت به صرف قدرت و حکومت نبود، بلکه تشکیل حکومت اسلامی بود.

وی با توجه به جایگاه کارمندان این دولت افزود: ما کارمندان و کارگزاران حکومت اسلامی، مسؤول و مأمور تربیت نیرو برای این حکومت هستیم، بنابراین جایگاه کارمندان و کارگزاران چنین سیستمی به مراتب از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا اذعان داشت: مدیریت در این سیستم نیز تعریف متفاوتی دارد که در این زاویه نگاه، عدالت یکی از ملزومات مدیریت است و دانشگاه در مرکز آن قرار می‌گیرد. در همین راستا این مسؤولیت همچون مدالی مضاعف بر گردن دانشگاه و دانشگاهیان قرار داده شده است.

دکتر رضوان بیان داشت: دو ابزار بسیار مهم در برخورد با افراد مورد تعامل یک جامعه حائز اهمیت است؛ یکی اقناع و دیگری محبت. فرد باید بتواند در محیطی که قرار می‌گیرد، قانع شود، که این تصمیم چه علتی داشته و چرا اقناع صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در درجه دوم باید در این فضا محبت موج بزند و هیچ تصمیمی از زاویه نگاه فردی گرفته نشود بلکه همیشه مصلحت و خیرخواهی جمعی در نظر گرفته شود.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا تأکید داشت: دانشجو نیرویی است که برای این مملکت تربیت می‌شود و قرار گرفتن وی در چنین فضایی سبب می‌شود، او نیز این خصایل را به نسل بعد منتقل دهد.

وی با ذکر این موضوع که دانشگاه متأثر از جامعه است، گفت: در سال گذشته جامعه چالش بسیار جدی را در زمینه کرونا و بودجه اقتصادی از پس گذراند، که دانشگاه‌ها را نیز تحت شعاع خود قرار داد.

رضوان افزود: بودجه دانشگاه به دو بخش حقوق و دستمزد و سایر تقسیم می‌شود که در این بین یک سری تقاضای جمعی وجود داشت که به مطالبات آن‌ها تا جایی امکان پذیر بود پاسخ داده شد.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا اظهار کرد: به علت کمبود بودجه و برای رعایت عدالت، با همکاری حوزه معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی دانشگاه، بحث سختی کار و موقعیت‌های شغلی در نظر گرفته و پرداخت اضافه کار متناسب با موارد فوق اعمال گردید.

وی همچنین در خصوص اعمال مدارک تحصیلی کارکنان گفت: در صورت امکان تا جایی که قانون اجازه دهد و انعطاف داشته باشد دانشگاه ابن مورد را تسهیل خواهد کرد.

رییس دانشگاه بوعلی‌سینا در پایان از کارکنان دانشگاه خواست، با جدیت و تلاش شبانه روزی، راه شهدای دولت را ادامه دهند و برای استقلال و شکوفایی علمی جمهوری اسلامی تلاش نمایند.

خبرنگار: مهسا یاری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست