پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۹۹۹
|
کد خبر: ۶۳۷۵
پس از موافقت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛

هیات امناء و هیات ممیزه دانشگاه ملایر مستقل شد

پس از موافقت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تقاضای دانشگاه ملایر مبنی بر استقلال هیات امناء و هیات ممیزه، روند استقلال و جامعیت دانشگاه ملایر تکمیل شد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۱

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، دکتر محمدی منش سرپرست دانشگاه ملایر با تشکر از حمایت‌های دکتر زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مجوز تشکیل هیئت امنا و هیئت ممیزه دانشگاه ملایر صادر شده است و بزودی هیئت امنا و هیئت ممیزه مستقل دانشگاه ملایر فعالیت رسمی خود را آغاز می‌کنند.

وی افزود: احکام اعضای اولین دوره هیئت امنای دانشگاه ملایر صادر شده و به امضای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسیده است.

محمدی منش گفت: با توجه به اینکه آخرین دوره هیئت امنای دانشگاه ملایر مشترک با دانشگاه بوعلی سینا ۲۰ شهریور تشکیل می‌شود، این احکام پس از تشکیل جلسه نهایی هیات امنا مشترک با بوعلی‌سینا در ۲۰ شهریور رسما ابلاغ خواهد شد.

سرپرست دانشگاه ملایر همچنین درباره هیئت ممیزه گفت: نامه موافقت و انجام فرایند تشکیل هیئت ممیزه توسط قائم مقام وزیر و رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه به شماره ۱۴۲۳۳۴/۱۵ مورخ ۵ شهریور ۱۴۰۱ صادر شده است و بزودی فرآیند معرفی اعضای اولین دوره هیئت ممیزه دانشگاه ملایر برای صدور احکام توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آغاز می‌شود.

در پایان محمدی منش از خدمات موثر دانشگاه بوعلی‌سینا در این دو عرصه تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که بتوان با این استقلال گام موثری برای تشکیل دانشگاه نسل جدید برداشت. همچنین هیئت امناء، بالاترین رکن دانشگاه بشمار می‌آید و مرجع سیاست‌گذاری، تصمیم گیری و تصویب مقررات و ضوابط می‌باشد. هیئت ممیزه نیز مرجع رسیدگی و اظهار نظر و اتخاذ تصمیم نسبت به صلاحیت علمی عضو هیئت علمی جهت ارتقا به مراتب بالاتر، احتساب سوابق خدمت قبل از تبدیل وضعیت به رسمی آزمایشی و بررسی رکود علمی است. تاکنون فرآیند انجام این امور با محوریت دانشگاه بوعلی‌سینا و عضویت دانشگاه ملایر انجام شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه