پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۹۴۸
|
کد خبر: ۶۴۳۶
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه سی‌امین دوره جشنواره دانشجوی نمونه در سال جاری برگزار می‌شود؛ گفت: دانشجویان متقاضی می‌توانند از دوم الی ۱۵ مهرماه در سامانه سجاد ثبت‌نام کنند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۶ - ۰۲ مهر ۱۴۰۱

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، دکتر هاشم داداش پور در این خصوص گفت: جشنواره دانشجوی نمونه امسال نیز مانند سال‌های گذشته با هدف افزایش مراتب معنوی و تشویق دانشجویان در پایبندی به هویت ملّی و گسترش اصول و ارزش‌های اسلامی، اخلاق حرفه‌ای و افزایش تحرک، نوآوری و شادابی اجتماعی و شناسایی دانشجویان با استعداد‌های برتر علمی فرهنگی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این رویداد سعی دارد تا با شناسایی نخبگان، الگوی دانشجوی نمونه و برتر را در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی معرفی کند. معرفی جوانان فرهیخته، موفق و برگزیده و بهره‌مندی از توانمندی‌ها و شایستگی‌های آن‌ها می‎ تواند نقطه عطفی در نیل به اعتلا و ارتقای جایگاه علمی و فرهنگی کشور باشد.

داداش‌پور با بیان اینکه کلیه مراحل ثبت‌نام و مرحله داوری دانشگاهی و داوری مرحله کشوری این جشنواره به صورت الکترونیکی انجام می‌شود؛ اظهار کرد: فرایند داوری جشنواره دانشجوی نمونه در دو مرحله دانشگاهی و کشوری برگزار خواهد شد، نخست دانشجویان در سطح دانشگاه به رقابت می‌پردازند و آن دسته از دانشجویانی که برترین امتیازات را بر اساس آیین‌نامه و صرف نظر از حد نصاب‌های آن کسب کنند به عنوان برگزیدگان دانشگاهی مورد تقدیر دانشگاه قرار می‌گیرند و تعدادی از آن‌ها که شرایط معرفی به رقابت مرحله دوم را کسب کنند جهت شرکت در این مرحله به دبیرخانه مرکزی معرفی شده و پس از بررسی در جشنواره دانشجوی نمونه تقدیر می‌شوند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه ثبت نام سی امین دوره جشنواره دانشجوی نمونه در بازه زمانی ۲ تا ۱۵ مهر ماه انجام می‌شود؛ تصریح کرد: کلیه دانشجویان ایرانی و بین‌الملل متقاضی دانشگاه‌های دولتی، غیر انتفاعی و پژوهشگاه‌های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین دانشگاه‌های، پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی و فرهنگیان می‌توانند ضمن مطالعه دقیق آیین‌نامه و شیوه‌نامه سال ۹۸ با مراجعه به سایت www.portal.saorg.ir و متقاضیان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مراجعه به سایت Nemooneh.behdasht.gov.ir نسبت به ثبت‌نام در این جشنواره اقدام کنند.

گفتنی است؛ بیست و نهمین دوره آئین معرفی و تجلیل از دانشجویان و اعضای هیئت علمی نمونه کشوری با حضور رئیس‌جمهور ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۱ در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد. در این مراسم ۳۶ عضو هیئت علمی و ۱۸ دانشجوی نمونه کشوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری و ۱۳ دانشجوی نمونه کشوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی تجلیل شدند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو