پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۹۷۶
|
کد خبر: ۶۴۶۹
دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی و سیاسی استان همدان با عنوان طرح "حامیم" با مشارکت دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۸ - ۱۴ مهر ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی و سیاسی استان همدان با عنوان طرح "حامیم" مهرماه جاری با مشارکت دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان در مجتمع یاوران حضرت مهدی (عج) شهر قم و در جوار مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

افزایش سطح توانمندی معرفتی و مهارتی دانشجویان برای حضور موثر در محیط دانشگاه و اثرگذاری مطلوب فرهنگی از اصلی‌ترین اهداف این دوره بود که با دعوت از اساتید و مهمانان فرهیخته دانشگاهی و تشکیل کلاس‌های آموزشی و همایش‌ها و حلقه‌های معرفتی، برنامه‌های طرح حامیم اجرا گردید.

عناوین و برنامه‌های آموزشی از جمله شاخص‌های تحلیل حکم‌رانی دینی، جریان‌شناسی فکری دانشگاه، جهاد تبیین، سبک زندگی، کار تشکیلاتی و تحلیل مسائل سیاسی، در گردهمایی‌های معرفتی و مهارتی و کلاس‌های آموزشی، توسط اساتید و مهمانان تدریس شد.

در این طرح دانشجویان فعال فرهنگی و سیاسی از دانشگاه‌های مختلف در استان همدان حضور داشتند که برای ایشان تطبیق ۲ واحد از دروس گروه معارف در ترم تحصیلی جاری در نظر گرفته شد.

این مراسم همچنین با حضور حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور همراه بود که، ضمن تحلیل مسائل سیاسی جاری در کشور، بر لزوم تقویت باورهای دانشجویی در مسیر آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی تاکید کرده و بر نقش دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی در محیط دانشگاه به عنوان مبلغان تبیینی در راه جهاد تبیین سفارش نمود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر