پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۹۹
|
کد خبر: ۶۴۸۶
دکتر حسین رضوان گفت: دانشگاه علی‌رغم تصور بیگانگان، محل نشر مبانی علمی و ارزش‌های اصیل اجتماعی و نیز مبدأ تربیت نیروی انسانی مختصص و متعهد برای جامعه است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۱ - ۱۹ مهر ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، دکتر حسین رضوان رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، در مراسم میثاق دانشجویان با شهدا و گرامیداشت سالروز شهادت سردار شهید سرلشگر حاج‌حسین همدانی، اظهار داشت: دانشگاه علی‌رغم تصور بیگانگان، محل نشر مبانی علمی و ارزش‌های اصیل اجتماعی و نیز مبدأ تربیت نیروی انسانی مختصص و متعهد برای جامعه است.

وی افزود: جمعی کثیری از شهدای ایران اسلامی از دلِ دانشگاه بیرون آمده و تربیت شده همین فضا بوده اند.

دکتر رضوان خاطرنشان کرد: قهرمانان جامعه؛ ماهیتِ وجودِ همان جامعه هستند، درواقع نمودِ جوامع مختلف، همان محتوای درونی جامعه است و هرچقدر قهرمانان بزرگ باشند، جامعه و مردم آن نیز بزرگ خواهند بود.

وی بیان داشت: شهدائی همانند سردار شهید سلیمانی و سردار شهید همدانی از بزرگان و قهرمانان ملت سرافراز ایران هستند و وجودشان و نامشان برای کشور افتخارآفرین است.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا تصریح کرد: این شهدا می‌توانستند بازنشسته شوند و به زندگی عادی خود همانند دیگران ادامه دهند، اما ایستادند و در برهه‌ای حساسی که برای منطقه پیش آمد، از اسلام و امت اسلامی دفاع کردند و در نهایت به فیض رفیع شهادت نائل شدند.

وی در نهایت اذعان کرد: سردار شهید همدانی همانند ستاره‌ای درخشان بر تارکِ آسمان ایران اسلامی و نیز شهر همدان می‌درخشد و اسطوره‌ای مثال‌زدنی برای نسل جوان است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست