پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۹۵۴
|
کد خبر: ۶۵۲۴
دکتر حسین رضوان در جمع تولید‌کنندگان گفت: دانشگاه و مجامع علمی باید سازمان استاندارد را همراهی کنند و استاندارد محصولات توسط صاحب‌نظران وضع گردد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۰۱ آبان ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر حسین رضوان رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، در مراسم گرامیداشت روز ملی استاندارد، که در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت دادن به استاندارد در جامعه، باعث ارتقاء کیفی و افزایش سطح رفاه در جامعه می‌شود.

وی افزود: تایید استاندارد محصولات و تولیدات داخلی، موجب ایجاد امنیت اقتصادی برای تولیدکنندگان کشور می‌شود.

دکتر رضوان خاطرنشان کرد: مُهر استاندارد نشانگر کیفیت استاندارد آن کشور است، بنابراین اگر وضع قوانین و پروتکل‌های استاندارد سخت‌گیرانه‌تر باشد، جامعه و مردم از آن منتفع می‌شوند و تولید در کشور به سمت ارتقاء کیفی حرکت می‌کند.

وی همچنین عنوان کرد: جایگاه استاندارد ایران باید در منطقه و دنیا حرف برای گفتن داشته باشد و به طور مستقل معتبر باشد. براین اساس تولیدکنندگان افتخار و استقبال کنند که استاندارد ایرانی برای تولید خود دریافت کرده و می‌کنند.

وی اضافه کرد: سطح جزئیات استاندارد ایران باید با پشتوانه علم روز و با اجرای دقیق اعمال شود، تا خروجی محصولات داخلی سطح انتظارات جامعه را برآورده کند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا تاکید کرد: برای تحقق استاندارد، باید اعتمادسازی صورت گیرد و برای این ایجاد اعتماد، دانشگاه و مجامع علمی باید سازمان استاندارد را همراهی کنند و استاندارد محصولات توسط صاحب‌نظران وضع گردد.

وی گفت: لازمه این امر، ارتباط دوسویه سازمان ملی استاندارد با دانشگاه است. اما لازم به توجه است که سازمان‌ها، ادارات و تولیدکنندگان باید به سمت دانشگاه بیایند و از دانشگاه مطالبه کنند و دانشگاه نیز متناسب با نیاز آن‌ها پاسخ علمی بدهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست