پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۰۳۸
|
کد خبر: ۶۵۲۹
دکتر شاهین فرهنگ درجمع دانشجویان جدیدالورود دانشگاه بوعلی‌سینا:

جهان برای آدم‌های هدفمند است‌/ رسالت دانشجویان در دانشگاه علم‌آموزی است

دکتر فرهنگ گفت: در زندگی باید سه چیز را دنبال کنیم که شامل مقصد، آرزو و هدف است. که براساس تحقیقی در دانشگاه استنفورد، ۹۷ درصد مردم در حال تلاش هستند اما نمی‌دانند می‌خواهند کجا بروند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۶ - ۰۳ آبان ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، دکتر شاهین فرهنگ فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی تربیتی از دانشگاه هاروارد در مراسم جشن معارفه دانشجویان کاردانی و کارشناسی جدیدالورود سال ۱۴۰۱ دانشگاه بوعلی‌سینا که در سالن همایش‌های سرو دانشکده کشاورزی برگزار شد، گفت: در تحقیق جالبی که روی تمام روسای جمهور‌های جهان در تمام سال‌ها، مشخص شد چند خصیصه مشترک داشتند؛ همه آن‌ها هدف و برنامه داشتند و خواستند که به نقطه‌ای برسند. در واقع می‌توان گفت که جهان برای آدم‌های هدفمند است‌.

وی تصریح کرد: در زندگی باید سه چیز را دنبال کنیم که شامل مقصد، آرزو و هدف است. براساس تحقیقی در دانشگاه استنفورد، مشخص شد ۹۷ درصد مردم در حال تلاش هستند، اما نمی‌دانند می‌خواهند کجا بروند. اگر تکلیف ما با زندگی‌مان مشخص نشود، ما هم جزو این ۹۷ درصد می‌شویم.

دکتر فرهنگ اظهار داشت: مقصد خواسته ما از همه زندگی است. مقصد به خودی خود قابل دسترسی نیست و زمینه‌هایی که با آن مقصد را تعیین می‌کنیم، آرزو هستند. اما آرزوها هم به خودی خود دست‌یافتنی نیستند.

وی افزود: باید آرزوها را به هدف تبدیل کنیم که دست‌یافتنی شوند. هدف خواسته دقیق و روشنی است که به محض اعلام و بارها بعد از آن ذهن انسان را درگیر می‌کند، تا احتمال رسیدن به خواسته بیشتر شود.

وی تاکید کرد: آدم‌های موفق روی خواسته‌هایشان تمرکز می‌کنند نه امکانات؛ چون امکانات گرد ما فراهم است. امام علی (ع) فرمودند که بزرگ فکر کن و کوچک عمل کن. اگر بخواهیم در ده سال آینده به نقطه‌ای برسیم، باید از امروز کم‌کم تلاش کنیم. اگر خواسته‌هایمان کوچک باشد، یافته‌هایمان هم کوچک خواهد بود؛ در زندگی دنبال چیزهای کوچک نباشید.

دکتر فرهنگ تاکید کرد: انسان موفق همیشه قله‌ای برای فتح کردن دارد. یادمان باشد آدم‌های موفق همیشه بیشتر از آدم‌های ناموفق شکست می‌خورند و‌ آدم‌های موفق هیچ‌گاه تسلیم نمی‌شوند و کسانی که تسلیم می‌شوند هیچ‌گاه موفق نمی‌شوند.

شاهین فرهنگ بیان داشت: خوب است که انسان حق‌طلب باشد اما رسالت اصلی شما در دانشگاه علم‌آموزی است.

خبرنگار: میرزایی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست