پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۹۴۶
|
کد خبر: ۶۵۷۳
دکتر محمدعلی زلفی‌گل گفت: امروزه در دنیا تولید علم، "مرجعیت" و مصرف علم، "رفاه" ایجاد می‌کند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۷ - ۱۶ آبان ۱۴۰۱

به گزارش بسنا و نقل از ایسنا، دکتر محمدعلی زلفی‌گل اظهار داشت: امروزه در دنیا تولید علم، مرجعیت ایجاد می‌کند و مصرف علم، رفاه ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: برخی انتظار دارند علم امروز بلافاصله در زندگی بروز و ظهور پیدا کند، ولی تحقیقات بنیادی ممکن است سال‌ها بعد در جامعه بروز و ظهور پیدا کند.

چند کار کلیدی برای ایجاد نشاط بین اعضای هیئت علمی و دانشجویان

وزیر علوم با اشاره به چند کار کلیدی برای ایجاد شور و نشاط بین اعضای هیئت علمی و دانشجویان، گفت: ما نظام سنجش و انگیزش را تغییر دادیم. یکی از این اقدامات‌ این بود که پایه‌های تشویقی به ۶۰ پایه رسید و اعضای هیئت علمی می‌توانند سالانه یک پایه عادی و دو پایه تشویقی دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه سقف حقوق اعضای هیئت علمی برداشته شده است، گفت: همچنین  ۱۵ درصد نیز به زودی مجدد افزایش پیدا می‌کنند.

زلفی گل با بیان اینکه باید از تجربیات دنیا استفاده کنیم و آن را بومی کنیم، گفت: ما نیز باید شرایطی ایجاد کنیم، پذیرش‌ها استادمحور شوند. آیین‌نامه به‌زودی ابلاغ می‌شود که اساتید دانشجویان استعداد درخشان را مستقیم پذیرش کنند و ۲۰ درصد از پذیرش، استاد محور می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پذیرش استادمحور دو شرط دارد؛ یکی اینکه پایان‌نامه رساله در راستای نیازهای کشور باشد و شرط دیگر این است که تعداد پذیرش به اندازه ظرفیت فعلی دانشگاه باشد.

زلفی‌گل با اشاره به افزایش سقف حق‌التدریسی (تا سقف ۸۰ واحد)، تاکید کرد: این اقدامات در راستای افزایش شور و نشاط بین اعضای هیئت علمی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست