پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۱۵۸
|
کد خبر: ۶۵۸۱
شیوه پذیرش دانشجویان دکتری در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ اعلام شد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۲۵ آبان ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، شیوه پذیرش داوطلبان دکتری در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ اعلام شد. براساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دورههای تحصیالت تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ مجلس شورای اسلامی و مصوبات «شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیالت تکمیلی» سنجش و پذیرش در مقطع دکتری ناپیوسته، بر حسب هر یک از شیوه‌های «آموزشی – پژوهشی» و «پژوهش محور» انجام می‌شود.

آزمون متمرکز، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه و سنجش علمی، تهیه طرح واره در ۲ شیوه پذیرش داوطلبان دکتری تاثیر گذار است که در ادامه آورده شده است:

کنکور و آزمون| شیوه پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه‌ها اعلام شد

گفتنی است اجرای مرحله اول (آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش آموزش کشور و تخصیص امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و .... توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.

پذیرش نهایی از بین داوطلبان معرفی شده به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، براساس نتیجه سنجش عمومی(آزمون متمرکز) و نتیجه مصاحبه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، بررسی مدارک و یا هر روش دیگر مطابق آیین‌نامه‌های مربوط، اولویت کدرشته محل‌های انتخابی و ظرفیت اعلام شده و سهمیه داوطلب صورت خواهد گرفت. شایان ذکر است گزینش نهایی آزمون براساس معیارهای فوق انجام خواهد شد.

نمره مصاحبه(ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش عملی) براساس شیوه‌نامه ابلاغی که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ارسال می‌شود، صورت خواهد گرفت و دانشگاهها برای همه افراد معرفی شده، نمرهای مطابق با شیوهنامه مذکور تعیین و برای گزینش نهایی به این سازمان ارسال می‌کنند.

بر اساس مصوبه جلسه ۱۳۷ مورخ ۶ آبان ۹۹ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی،دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می‌توانند با توجه به نمرات داوطلبان و نظر گروه‌های آموزشی، حدنصاب مرحله دوم برای هرکدرشته محل برای داوطلبان را تعیین و به سازمان سنجش ارسال کنند.

دانشگاه‌ها مجاز به برگزاری آزمون کتبی و شفاهی از داوطلبان معرفی شده برای مرحله دوم بوده و نمره آن در مقدار نمره مصاحبه علمی و سنجش عملی لحاظ می‌شود. سهمیه‌های رزمندگان و ایثارگران و مربیان مطابق ضوابط مندرج دفترچه راهنما اعمال می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه