پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۴۸
|
کد خبر: ۶۵۹۷
دکتر عموعابدینی بر لزوم نظارت بر اجرای صحیح مقررات آموزشی و حفظ و ارتقاء کیفیت آموزشی که از وظائف اصلی دانشگاه‌ها است، تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۳۰ آبان ۱۴۰۱

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، دکتر قاسم عموعابدینی رعایت آئین‌نامه آموزشی مصوب سال ۱۳۹۷ را برای کلیه دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی الزامی دانسته و تاکید نمود که در آئین نامه مذکور سقف غیبت‌های مجاز دانشجویان مشخص شده است و دانشجویان موظف به رعایت آن هستند.

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر پیگیری و نظارت دانشگاه‌ها جهت اجرای صحیح مقررات آموزشی گفت: "دو ابلاغیه در نیمسال جاری برای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی ارسال شده است. ابلاغیه اول تاکید بر رعایت دقیق مقررات آموزشی در راستای حفظ و ارتقاء کیفیت آموزشی است. ارتقاء کیفیت آموزشی، رعایت سقف مجاز غیبت و سنوات دانشجویان، برگزاری حضوری کلاس‌ها، برگزاری منظم امتحانات و رعایت تقویم مصوب آموزشی از جمله الزاماتی است که دانشگاه‌ها و دانشجویان بایستی به رعایت آن اهتمام ورزند.

وی افزود: پیرو ابلاغیه اول، ابلاغیه‌ای در مورد کلاس‌های جبرانی صادر شد و به دانشگاه‌ها و اساتید تاکید شد که نسبت به برگزاری کلاس‌های جبرانی برای آن تعداد از کلاس‌هایی که به دلایلی خارج از اراده دانشجویان تشکیل نشده است، اقدام جدی صورت پذیرد. در این ابلاغیه نحوه برگزاری کلاس به صورت مجازی یا حضوری در اختیار دانشگاه است ".

وی با تاکید بر اینکه به دلیل دو سال برگزاری غیرحضوری دانشگاه ها، در برخی از موارد مشکلاتی در کیفیت آموزشی برخی از دانشگاه‌ها رخ داده است، جبران آن را از مسیر تلاش مضاعف دانشجویان و اساتید قابل تحقق دانست.

در پایان عموعابدینی ضمن تشکر از روسای دانشگاه‌ها و معاونین اموزشی و تحصیلات تکمیلی بر رویکرد تحولی این معاونت در تحقق آموزش با کیفیت و سرآمد تاکید نمود و بر اجرای دقیق تقویم آموزشی در نیمسال اول و دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ و برگزاری منظم و حضوری امتحانات تاکید کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش