پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۱۵
|
کد خبر: ۶۶
سرپرست دانشگاه بوعلی سینا در برنامه "امروز" شبکه همدان

دانشگاه های کشور باید به سمت برطرف کردن نیازهای جامعه پیش بروند

دکتر محمدی فر: پژوهش های ما باید ناظر به نیازهای جامعه باشند و بنا بر اولویت های موجود، نیازی از نیازهای کشور را حل کنند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶

به گزارش بسنا،دکتر محمدی فر سرپرست محترم دانشگاه در برنامه "امروز" شبکه همدان گفت: کشورهای مختلف دنیا با توجه به پتانسل های درونی خود به میزانی از خودباوری رسیده اند. دانشگاه های کشور باید به سمت برطرف کردن نیازهای جامعه پیش بروند.

وی افزود: پژوهش های ما باید ناظر به نیازهای جامعه باشند و بنا بر اولویت های موجود، نیازی از نیازهای کشور را حل کنند.

سرپرست دانشگاه بوعلی سینا ادامه داد: رشد کمی دانشگاه ها در تعداد دانشجویان در حال حاضر تا چهار و نیم میلیون هم رفته است، که بدیهی است با توجه به این شرایط، باید همگام با پیشرفت های موجود در دنیا به سمت رشد کیفی در دانشگاه ها پیش برویم.

دکتر محمدی فر خاطرنشان کرد: سنجش کیفیت دانشگاه ها در سطح جهانی صورت می پذیرد و خوشبختانه دانشگاه بوعلی سینا در رتبه بندی های موجود در ISC و ISI از جایگاه خوبی برخوردار است، که این مهم قطعا با تلاش پژوهشگران و محققان این دانشگاه محقق شده است.

سرپرست دانشگاه بوعلی سینا در شبکه استانی همدان تأکید کرد: دانشگاه صرفا جای درس خواندن نیست و در حال حاضر معیارهای متفاوتی وجود دارد تا یک دانشگاه در رقابت با دنیا قرار گیرد. وی افزود: پژوهش کاربردی، استنادات به مقالات علمی و ارتباط با صنعت از جمله فاکتورهایی است که در مسیر پیشرفت و رشد دانشگاه از ابزارهای اساسی است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست