پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۹۸۵
|
کد خبر: ۶۶۰۴
در چهاردهمین نشست هیأت‌های نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی کشور تأکید شد؛

لزوم توجه به رویکرد تربیتی و فرهنگی در تعالی آموزش عالی + گزارش تصویری

در چهاردهمین نشست هیأت‌های نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی کشور بر لزوم توجه به رویکرد تربیتی و فرهنگی در تعالی آموزش عالی تأکید شد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۰۱ آذر ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، چهاردهمین نشست هیأت‌های نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی کشور، با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد.

در این نشست، دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر جایگاه ارزشمند مرکز نظارت در تصمیم گیری‌ها اشاره داشته و بیان کرد: نتایج گزارشات تحلیلی مرکز نظارت یاری گر ما در تصمیم گیری‌های مربوط به دانشگاه‌ها است.

همچنین دکتر روح الله رازینی رئیس مرکز نظارت ارزیابی عتف اظهار کرد: جایزه بهبود کیفیت و بهره وری در آموزش عالی ایجاد می‌شود و نیز به دنبال استقرار کانون ارزیابی مدیران آموزش عالی هستیم.

در این نشست، دکتر فرامرز محمدی پویا دبیر هیأت نظارت استان همدان، بر فلسفه نظارت تاکید داشته و آن را در راستای تضمین کیفیت آموزش عالی دانسته و ابراز داشت: فرایند نظارت و ارزیابی می‌بایست با هدف تعالی بخشی دانشگاه‌ها و مؤسسات مورد بازدید صورت گیرد و ضامن ارتقای کیفیت دانشگاه مربوطه باشد. اما در عین حال چنانچه رفتاری برخلاف قوانین و مصوبات از دانشگاهی محرز گردد، نباید با دیده اغماض به آن نگریست. همچنین توجه ویژه به رویکرد فرهنگی و تربیتی دانشگاه‌ها باید به عنوان یکی از ارکان فرایند نظارت و نیز یکی از مؤلفه‌های تعالی آموزش عالی، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه