پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۷۰۳
|
کد خبر: ۶۶۰۵
دکتر حسین رضوان، در پیامی، فرارسیدن هفته بسیج را گرامی داشت.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۰۵ آذر ۱۴۰۱

بسیج میعادگاه همه اقشار مردم برای دفاع از اسلام، ولایت و امامت، انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی ایران است

 

به گزارش بسنا، متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُمْ (آیه ۶۰ سوره انفال)

پنجم آذرماه یادآور صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین و ارتش بیست‌میلیونی است که در مقطع حساس و سرنوشت‌سازی از تاریخ انقلاب اسلامی به انجام رسید؛ بسیج میعادگاه همه اقشار مردم برای دفاع از اسلام، ولایت و امامت، انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی ایران است. بدون تردید امروز که نظام مقدس جمهوری اسلامی هدف تهاجم گسترده جنگ شناختی و ترکیبی استکبار جهانی و عوامل داخلی آن است بیش از هر زمان دیگری دوراندیشی و آینده‌نگری معمار کبیر انقلاب اسلامی در تشکیل بسیج بر همگان آشکارتر می‌شود.

دفاع جانانه بسیج در کنار ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس، نقش‌آفرینی در سازندگی کشور پس از جنگ تحمیلی، مشارکت در رشد و توسعه همه‌جانبه علمی، مقابله غیرتمندانه با تهاجم فرهنگی و نفوذ بی‌امان دشمن و دفاع از حریم اهل‌بیت و کشور، همه و همه نشان از عمق تفکر انقلابی، بصیرت ولایی، اراده خلل‌ناپذیر و اقدام عاشورایی و بهنگام بسیجیان است. نقش‌آفرینی بسیجیان با اخلاص و با بصیرت در عرصه‌های علم و فناوری، فرهنگی و اجتماعی و سازندگی به‌ویژه در محرومیت‌زدایی و نیز مشارکت در طرح‌های بزرگ ملی ازجمله مبارزه با جنگ ترکیبی و تقدیم ده‌ها شهید در فتنه اخیر و کمک همدلانه به آسیب دیدگان از شرایط همه‌گیری بیماری کرونا، در چند سال گذشته نشان از مسئولیت‌پذیری متعهدانه و راهگشایی بسیج در پیشرفت کشور از گردنه‌های دشوار به‌ویژه، تهاجم همه‌جانبه دشمنان نظام است. دشمنانی که با جنگ ترکیبی در پی نابودی انقلاب اسلامی و ایران عزیز هستند. با اتکا به خداوند و ظرفیت نیروی درونی، ترویج تولید داخلی و راه‌اندازی چرخ‌های اقتصاد مقاومتی با افق جهش تولید را، دارد.

اینک در سالروز تشکیل بسیج از استادان، کارکنان و دانشجویان عزیز انتظار می‌رود که با پیشرفت‌های علمی و فکری خود با رویکرد حل‌المسائلی، زمینه رشد و تفکر بسیجی را در دانشگاه‌ها و مراکز علمی فراهم نکنند.

اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج به آحاد بسیجیان سلحشور و مخلص و تجلیل از شهیدان و حماسه‌سازان این نهاد مقدس در عرصه‌های مختلف دفاع از انقلاب و میهن اسلامی، فرمایش حکیمانه رهبر انقلاب، مبنی بر اینکه «بسیج متن حرکت نظام است و همه باید بسیجی باشیم» را نصب‌العین قرار داده و ضمن تجدیدعهد، پشتیبانی همه‌جانبه خود را از بسیجیان این اسوه‌های ایثار و تلاش و خودباوری را در سایه رهبری‌های داهیانه فرماندهی معظم کل قوا اعلام و تأکید می‌کنم و هم‌چنین ضمن گرامی داشت یاد خاطره همه شهدای بسیجی از صدر انقلاب تا شهدای مظلوم فتنه اخیر عرض می‌کنم بدون تردید تفکر مقاومت و فرهنگ بسیجی ملت ایران با هدایت‌های رهبری انقلاب اسلامی در آینده‌ای نه‌چندان دور تحقق تمدن نوین اسلامی را رقم خواهد زد.

دکتر حسین رضوان
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست