پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۰۳۷
|
کد خبر: ۶۶۶۲
مسؤول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: جنبش دانشجویی اصیل در مقابل سلطه، استکبار و بی عدالتی محکم می‌ایستد و بدون ترس و لغزش مرگ بر آمریکا می‌گوید.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۱ - ۱۸ آذر ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، زهرا براتی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان، با اشاره به وقایع ۱۶ آذر سال ۳۲ افزود: این رخداد و صدها رخداد دیگر چه پیش از انقلاب و چه پس از آن گواه بر دشمنی آمریکا با ایران قوی و ملت شجاع آن است و نه فقط انقلاب اسلامی.

وی تصریح کرد: در ۸۰ روز گذشته همگان شاهد تحرکاتی با محوریت شعار زن زندگی آزادی بودیم که در فضای مجازی و با استیلای رسانه‌ای غرب ضریب می‌خورد.

براتی ادامه داد: قرار داشتن دکمه‌های خاموش و روشن این بازی کامپیوتری در خارج از مرزها بر کسی پوشیده نیست اما آنچه عمداً یا سهواً از نگاه رجال سیاسی و یا حتی نخبگان به دور می ماند بُعد اجتماعی و فرهنگی ماجراست.

وی اظهار کرد: مقوله زن در جمهوری اسلامی همواره دچار ساده انگاری و یا التقاط بوده است؛ اما آنچه واضح است این است که زن انقلاب اسلامی همانند تئوری مکتب خود نه شرقی است و نه غربی، از تحجر دوری می‌کند اما در دامن تجدد نیز نمی افتد.

براتی گفت: زن تمدن ساز انقلاب اسلامی تصویر زن مطلوب خود را در الگوی غربی و در جریان بازار یا مصرف نمی‌جوید اما بنای این را هم ندارد که در مملکت خود همه چیز را در حوزه زنان مثبت تلقی کند؛ آنگونه که در بیانات رهبر انقلاب بیان شد باید در صدد ترمیم این زخم بود.

مسؤول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا بیان کرد: آنچه باعث تعجب است ترویج نگاهِ عاملیتِ صفرتاصدِ نیروی انتظامی در این موضوع است و آنچه مایه‌ی تعجب مضاعف می‌شود متولی دانستن نهادهای نظامی و انتظامی و یا قوه قضاییه برای برخورد با این امر فرهنگی و اجتماعی است؛ مگر نه اینکه متولیان نهادهای فرهنگی و آموزشی کشور در این خصوص باید پاسخگو باشند و تدبیری مناسب بیندیشند؟ مگر نه اینکه یک چهارم بودجه کل کشور اختصاص به امر فرهنگ دارد؟ 

براتی اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی، تحرکاتِ زن زندگی آزادی را با روبنای اجتماعی و فرهنگی و زیر بنای امنیتی ونظامی طراحی کرده و چند صباحی به خورد این ملت داده‌اند اما دانشجویان با بصیرت این انقلاب، تفاوت هر دو رویکرد را به درستی فهم کرده و در هر یک، طرح و اقدامی بجا از مسئولین مربوطه مطالبه خواهند کرد.

وی افزود: کسانی که به اسم اعتراض، آرامش روانی و فضای امن جامعه را بر هم می‌زنند بدانند، اعتراضات در قالب مطالبه گری از رسالت‌های جنبش دانشجویی است و  چنانچه تاریخ گواه است دانشجو، همواره احقاقِ حقوقِ مردم را با مقصد به فعلیت در آمدنِ آرمان های انقلاب پیش خواهد برد. 

براتی تصریح کرد: اتفاقات اخیر توسط برخی اقلیت در برخی از دانشگاه‌های کشور قطع به یقین مطلوب هیچ دانشجوی وطن دوستی نبوده و به هیچ وجه نمی‌تواند بیانگر حقیقت موجود در دانشگاه باشد.

براتی با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی اصیل یعنی دانشجویان پیرو خط امام که با فتح سفارت جاسوسی آمریکا اُبهت و اقتدار پوشالی آمریکا را شکستند و به تعبیرانقلابی دیگر مهمتر از انقلاب اول رقم زدند، گفت: جریان دانشجویی اصیل یعنی جهادگرانی که در عید و تابستان و سیل و زلزله و... به اردوهای جهادی می‌روند تا درد و رنجی از مردم کم کنند، از دل تشکل‌های دانشجویی اصیل انقلابی امثال شهیدان احمدی روشن، قدبیگی و صالحی بیرون می آید.

وی درباره وظایف جریان دانشجویی نیز بیان کرد: این جریان در جایگاه حلقه‌های میانی خود زبان گویای مردم باید باشد و مطالبه‌ی آرمان‌ها و اهداف انقلاب را طبق فرمان مقام معظم رهبری داشته باشد. البته این زبان مطالبه گر شاید تلخ و گزنده باشد، تلخی آن برای هرمسئول منصب دار که در انجام وظایف خود کم کاری کند و در عمل به وعده‌های خود صادق و عامل نباشد ملموس است و حلاوت و شیرینی آن بر جانِ دلسوزان انقلاب و دغدغه مندان پیشرفت کشور می‌نشیند. امروزه اگر هر مسئول دارای منصبی که با ضعف و سستی در کار، مجموعه خود را دچار انفعال کند و صرفا با مدیریت روزمره از ابتکار و کار جهادی صرفا واژگانی به ابتذال کشیده بسازد، به اعتماد عمومی صدمه می‌زند و هزینه کم‌کاری هریک از مسئولین را نظام، با به جان خریدن تهمت‌ها و دروغ پردازی‌ها می‌دهد، در صورتی که ما باید بلاگیر نظام باشیم و با تلاش بی وقفه سپر بلای کشور، نظام و ملت باشیم.

براتی از مسئولان اعم از مدیران اجرایی و نمایندگان مردم در مجلس و شورا تقاضا کرد: با جدیت پیگیر تحقق وعده‌های خود باشند و از وعده‌هایی که از عملی شدن آن مطمئن نیستند پرهیز کنند. 

وی گفت: نکته دیگر فراموش شده در بین متصدیان مناصب مختلف، فرهنگ عذرخواهی است به این معنا که اگر در اثر قصور هر مسئول خسارتی متوجه منفعت عمومی و رفاه مردم شد با شجاعت و قبول مسئولیت کار خود از عموم مردم عذرخواهی کند و نه اینکه امام جمعه به تنهایی بار مسئولیت ناپذیری دیگران را به دوش کشیده و مجبور به عذرخواهی در موضوعی شود که در حوزه وظایف او نیست.  امروز همه ما وظیفه داریم دربرابر جنگ شناختی و ترکیبی که علیه جمهوری اسلامی است جهاد تبیین کنیم و در برابر دستگاه دروغ پراکن دشمنان خارجی و خائنین به وطن و منافقین تلاش کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو