پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۹۵
|
کد خبر: ۶۶۷۴
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا از احداث مرکز تخصصی علمی کاربردی در این دانشگاه خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۲ آذر ۱۴۰۱

به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، دکتر حسین رضوان اظهار کرد: دانشگاه‌های علمی- کاربردی نقش مهمی در جامعه دارند و باید تقویت شوند در همین راستا قرار است یک مجموعه علمی - کاربردی در دانشگاه بوعلی‌سینا دایر کنیم.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان مسئول دانشگاه معین استان، مسئولیت حمایت از دانشگاه‌های استان را به عهده دارم. ما باید متوجه شویم زمان کم است و روز‌ها و ساعت‌های مسئولیت را مغتنم شمرده و گام‌هایی در شأن نظام جمهوری اسلامی برداریم.

رضوان خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها نباید در موضع رقابت قرار بگیرند بلکه تکمیل کننده هم هستند و باید آن‌ها را به صورت مکمل ببینیم. مهم این نیست که دانشگاه چه اسم و عنوانی دارد، مهم این است که ظرفیت دانشگاهی در راه توسعه استان قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا تأکید کرد: ما یک نگاه هم‌افزایی را باید در دانشگاه‌های استان دنبال کنیم و تمام تلاشمان این بوده است که هر مشکلی را که می‌توانیم، مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه جهت حرکت دانشگاه‌ها را باید به نحوی تنظیم کنیم که سه اتفاق رخ دهد، مطرح کرد: دانشگاه‌ها باید به بهترین نحو مسئولیت خود را ادا کنند، دانشگاه مجموعه لوکس نیست و در خدمت جامعه است و باید وظایف خود را انجام دهد، اگر وظایف دانشگاه در جامعه محقق شود جامعه به سمت تعالی حرکت می‌کند بنابراین دانشگاه وظیفه دارد نیرو‌هایی در تراز اسلامی تربیت کند.

رضوان ادامه داد: نکته دوم اشتغال است و برای جامعه بد است که نیروی متخصص شغل ندارد و زیبنده جامعه اسلامی هم نیست و نکته سوم حل مشکلات جامعه است و دانشگاه باید در راستای حل مشکلات جامعه باشد.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در پایان بیان کرد: زیبنده جامعه اسلامی نیست که دانشگاه‌ها روی مشکلات کار نکنند و مسئولان استان در این قسمت باید همراهی بیشتری با دانشگاه‌ها داشته باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست