پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۰۹
|
کد خبر: ۶۶۸۱
معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا تصریح کرد:

شورای صنفی دانشحویان، بازوی مشورتی مسؤولین دانشگاه است

دکتر ابراهیم نصیرالاسلامی گفت: یکی از مواردی که می‌تواند به مدیران دانسگاه در اداره بهتر آن کمک کند و به عنوان بازوی مشورتی مسئولان باشد، شورای صنفی دانشحویان است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۲۴ آذر ۱۴۰۱

به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم نصیرالاسلامی معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا با بیان اینکه شورای صنفی، شورایی است که از بدنه دانشجویان انتخاب می‌شود، تصریح کرد: این شورا پل ارتباطی دانشجویان و مدیریت دانشگاه است تا دانشگاه را در جریان مشکلات و دغدغه‌های دانشجویان قرار دهد؛ همچنین دانشجویان را از محدودیت‌ها و فعالیت‌های مسئولان و روند پیگیری مسائل آگاه کند و در حد امکانات در چارچوب ضوابط انتظارات دانشجویان را پیگیری کند.

وی ادامه داد: شورای صنفی در واقع بازوی مشورتی مناسبی برای مسئولان در مسائل صنفی و دانشجویی است و همچنین ظرفیت‌های خودش را در یک موضوع اجتماعی و تعامل سازنده می‌سنجد.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا با یادآوری اینکه شورای صنفی نهادی دانشجویی است که به منظور مشارکت دانشجویان در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای امور صنفی، رفاهی و آموزشی دانشجویان در دهه ۷۰ شکل گرفت، مطرح کرد: ایجاد شورای صنفی می‌تواند باعث افزایش آگاهی دانشجویان نسبت به مسائل صنفی شود و مسیری بهتر و سریع‌تر را برای تحقق آن داشته باشد.

نصیرالاسلامی تاکید کرد: شورای صنفی نهادی است که خارج از جناح‌بندی‌های سیاسی و گروهی و به دنبال تحقق‌بخشی مطالبات صنفی دانشجویان است.

وی ادامه داد: اصولا هرجا از لفظ صنف استفاده می‌شود، منظور امری است که به صورت مستقیم با معیشت یک طبقه خاص جامعه در ارتباط است و از این نظر، امور صنفی دانشجویان نیز صرفا به مجموعه‌ای از امور اجتماعی، معیشتی و رفاهی دانشجویان در زمینه خوابگاه، تغذیه، سالن‌های غذاخوری و امکانات رفاهی مربوط است.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا تاکید کرد: دانشجویان باید حساسیت خود را نسبت به شورای صنفی که مربوط به مسائل آن‌ها است را درک کنند و چنین فرصتی را غنیمت شمارند و از افرادی که می‌دانند شرایط قانونی لازم برای عضویت را دارند، مشکلات آن‌ها را به درستی منعکس می‌کنند و پیگیر هستند، بخواهند که داوطلب عضویت در این شورا شوند و به آن‌ها رای دهند.

نصیرالاسلامی در پایان مطرح کرد: امیدواریم که کاندیدا‌های این انتخابات، با نگاه جامع‌تر خودشان را نماینده دانشجویان بدانند و به جای توجه به گروه و قشر خاصی، دغدغه حقوق دانشجویان را داشته باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست