پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۰۸۹
|
کد خبر: ۶۷۵۱
دکتر افخمی از جابجایی دانشگاه بین‌المللی D-8 به ساختمان جدید خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۱۴ دی ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، عباس افخمی با اشاره به وضعیت کنونی این دانشگاه گفت: به لحاظ حقوقی دانشگاه پایه‌گذاری و تأسیس شده و اکنون آماده پذیرش دانشجو است و چهار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری برای ادامه تحصیل در این دانشگاه پذیرفته شده‌اند.

وی با بیان اینکه نحوه پذیرش دانشجو، مراجعه افراد داوطلب برای تحصیل در این دانشگاه است، گفت: پرونده این متقاضیان بررسی می‌شود و در صورت برخورداری از کیفیت لازم برای تحصیل در دانشگاه بین‌المللی دی 8، پذیرش خواهند شد.

وی با اشاره به دلایل پایین بودن تعداد دانشجویان پذیرفته شده گفت: نخستین مسئله به این موضوع بازمی‌گردد که فعلاً قرار نیست دانشجوی ایرانی پذیرش کنیم، نکته بعدی اینکه این دانشگاه یک دانشگاه نو بوده و شناخته شده نیست در حالی که کسی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی را دارد معمولاً به سراغ دانشگاه‌هایی می‌رود که در رنک‌بندی‌های جهانی دارای رتبه و جایگاه باشد حال آنکه بنا به نوپا بودن دانشگاه دی‌۸ هنوز این فرصت برای ما فراهم نشده است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی D-8 با تأکید بر اینکه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو جذب می‌کنیم، افزود: خوشبختانه محدودیتی به لحاظ رشته‌ای وجود ندارد و سیستم توسعه‌ای شبکه‌ای در دستور کار ماست. از طرفی مجوزی نیز از شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم گرفتیم بنابراین اگر با دیگر دانشگاه‌ها تفاهم‌نامه همکاری داشته باشیم ما در تمامی رشته‌های دانشگاه مورد نظر امکان جذب دانشجو خواهیم داشت.

افخمی با بیان اینکه در قدم نخست همکاری با دانشگاه‌های کشور را آغاز کرده‌ایم، تصریح کرد: تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه‌های بوعلی سینا (دانشگاه میزبان)، الزهرا، علامه طباطبایی، امیرکبیر و نیز دانشگاه بین‌المللی امام خمینی منعقد شده که از امکانات و ظرفیت اعضای هیئت‌علمی این دانشگاه‌ها بر اساس این تفاهم‌نامه استفاده کنیم.

وی ادامه داد: البته همچنان روند پیگیری برای انعقاد تفاهم‌نامه در داخل و خارج از کشور ادامه دارد به نحوی که با دانشگاه سینس (Sains) کشور مالزی نیز تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردیم. به تعبیر بهتر در قدم بعد با توجه به بهبود شرایط (داشتن ساختمان مجزا) این تفاهم‌نامه را با دانشگاه‌های سایر کشور‌ها با اولویت دانشگاه‌های عضو سازمان دی ۸ خواهیم داشت.

این مسئول با تأکید بر اینکه دانشگاه D-8، بین‌المللی بوده و بر اساس اساس‌نامه، وابسته به سازمان همکاری اقتصادی گروه 8 است، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از کشور‌های این گروه بوده و نگاه به این دانشگاه باید متفاوت با دانشگاه بوعلی، صنعتی و ... باشد.

افخمی از مرتفع شدن نخستین نیاز این دانشگاه یعنی فراهم کردن یک فضای فیزیکی مناسب خبر داد و گفت: خوشبختانه دانشگاه بوعلی سینا ساختمان عمارت سوخته را در اختیار ما گذاشته بنابراین تجهیزات داخلی دانشگاه را آماده کرده و آماده انتقال به این مکان جدید هستیم، اما این بنا با توجه به اینکه سابقه میراثی دارد (ثبت سازمان میراث فرهنگی است)، به لحاظ تجهیز و نماسازی بیرون ساختمان در حال رایزنی و هماهنگی با اداره کل میراث فرهنگی هستیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم هرچه زودتر نمای بیرونی ساختمان نیز تکمیل شود تا به لحاظ بصری ظاهر زیبایی نیز پیدا کند ابراز کرد: خوشبختانه بودجه تعمیرات نمایی بیرونی فراهم است و به محض انجام هماهنگی‌ها کار را در پیش خواهیم گرفت.

رئیس دانشگاه بین‌المللی D-8 با تأکید بر اینکه بنا به نو پا بودن دانشگاه نباید انتظار داشت که در حال حاضر به یک باره این دانشگاه هزار نفر دانشجو داشته باشد گفت: به نظر می‌رسد حتی پذیرش ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر هم بنا به فراهم بودن زیرساخت، شرایط بسیار مطلوبی است که نیازمند شناخته شدن این دانشگاه در جوامع علمی است تا پس از آن بتوان بنا به شناخته شدن، انتظارِ داشتن تعداد بالای دانشجو را داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه