پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۲۴
|
کد خبر: ۶۹۳۶
رضامراد صحرایی از ورود ۲۴ هزار نومعلم به کلاس‌های درس از مهر ۱۴۰۲ خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱

به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، رضامراد صحرایی درباره میزان فارغ‌التحصیلان سال آینده دانشگاه فرهنگیان که قرار است از مهر ۱۴۰۲ وارد کلاس‌های درس شوند اظهار کرد: پیش‌بینی ما برای خروجی سال آتی دانشگاه، حدود ۲۴ هزار نفر است و جز موارد خاص که قوانین اجازه نمی‌دهد، همه دانشجویان ما، مهرماه سال آینده فارغ‌التحصیل شده و به کلاس‌های درس خواهند رفت.

وی افزود:، اما درباره میزان ورودی و سهمیه جذب دانشجو در سال آینده هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم، زیرا دانشگاه مشکل شدید فضا و کالبد دارد؛ با این حال تلاش دانشگاه و وزارتخانه این است که به هیچ عنوان ورودی ما کمتر از سال جاری نباشد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان به برگزاری آزمون استخدامی جذب ۲۸ هزار آموزگار ابتدایی که قرار است در اردیبهشت ماه سال آتی برگزار شود گفت: طبق قانون پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی باید یک سال دوره مهارت آموزی معلمی در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند و سپس وارد چرخه تعلیم و تربیت شوند، اما از آنجا که به آموزش و پرورش دیر مجوز برگزاری آزمون می‌دهند، دوباره همان حکایت سال گذشته تکرار می‌شود و پذیرفته شدگان همزمان با ورود به کلاس درس، در دوره‌های مهارت‌آموزی شرکت می‌کنند.

صحرایی ادامه داد: دوره‌های آموزشی مهارت‌آموزان در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه برگزار می‌شود و به همین خاطر مشکلی در تامین مدرس نداریم، اما مطلوب این است که این افراد یک سال در دانشگاه آموزش ببینند و سپس وارد کلاس‌های درس شوند در حالی که آموزش و تدریس در کلاس درس همزمان رخ می‌دهد و فشار بسیاری هم به خود مهارت‌آموزان وارد می‌شود.

وی افزود: معلم ابتدایی پرکارترین معلم مدرسه است، از صبح شنبه تا چهارشنبه به مدرسه می‌رود و باید دو روز پایانی هفته را هم در کلاس مهارت‌آموزی بنشیند و فرصتی برای استراحت و رسیدگی به خانواده پیدا نمی‌کند. این شیوه جذب، شیوه خوبی نیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه