پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۲۰
|
کد خبر: ۶۹۴۵
مادر شهیدان علی‌اکبر و فتحعلی رستمی و همسر جانباز شهید عباس رستمی از شهدای شهرستان اسدآباد درگذشت.
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۸ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۲

به گزارش بسنا، متن پیام اعضای هیات رئیسه دانشگاه بوعلی‌سینا به شرح زیر است:

مادران شهدا با تاسی به حضرت ام‌البنین (س)، شهادت فرزندانشان را در برابر شهادت امام حسین (ع) و فرزندان بزرگوارشان کوچک می‌بینند و چیزی را که طاقت‌فرسا و غیرقابل تحمل می‌دانند شهادت فرزندانش نیست، بلکه شهادت امام حسین(ع) و خاندان ایشان است.

مرحومه مغفوره شادروان شوکت رستمی، همسر جانباز شهید عباس رستمی و مادر شهیدان علی اکبر و فتحعلی رستمی از شهدای شهرستان اسدآباد که خبر درگذشت‌شان موجب تالم و تاثر دانشگاهیان گردید، نمونه‌ای بارز از مادران و همسران بردبار و صبور شهدا بود.

بدینوسیله درگذشت این مادر فداکار را به حجت‌الاسلام دکتر مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، عموم جامعه دانشگاهیان، مردم شریف و شهیدپرور استان به‌ویژه شهرستان اسدآباد و خاندان معزّای رستمی تسلیت و تعزیت عرض نموده، از درگاه ایزد منان برای آن مرحومه علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسالت داریم.

همسر این بانو حاج‌عباس رستمی در واپسین روزهای دفاع مقدس، پنجم مرداد ۱۳۶۷ در عملیات مرصاد، آماج گلوله‌های گروهک تروریستی نفاق موسوم به «مجاهدین خلق» قرار گرفت و پس از سه سال تحمل درد و رنج و عمل‌های متعدد جراحی در ۲۹ دی‌ماه ۱۳۷۰ به محفل فرزندان شهیدش راه یافت.

یکی از فرزندان این بانو شهید فتحعلی رستمی پس از شرکت در سه مرحله از عملیات کربلای ۵ در تاریخ ۲۹ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ در پاکسازی نخلستان‌های دوعیجی عراق به آرزوی دیرینه خود رسید و فرزند دوم این مادر، شهید علی‌اکبر رستمی ۲۸ شهریور ۱۳۶۴ برابر با ۳ محرم به جمع شهدای اسلام پیوست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست