پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۵۷
|
کد خبر: ۷۰۱۱
دکتر مسعود گنجی از برنامه صندوق برای افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن در راستای حمایت از دانشجویان متاهل خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، دکتر مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزات علوم گفت: بنا بود ثبت نام وام ضروری دانشجویان از اول اردیبهشت ماه آغاز شود، اما با توجه ضرورت ثبت‌نام خوابگاه‌ها در نیم سال دوم در سامانه جدید صندوق رفاه، ثبت‌نام وام ضروری از اواسط اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

وی افزود: ثبت‌نام خوابگاه‌های نیم سال دوم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه در سامانه انجام می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خاطرنشان کرد: با توجه به جدید بودن سامانه، دانشجویان از نظر ثبت‌نام خوابگاه و وام‌ها مشکلی ندارند، ولی با توجه به شلوغی سامانه در ساعات اداری، به دانشجویان عزیز توصیه می‌شود سعی کنند ثبت درخواست خود را از ساعت ۱۵ تا ۸ صبح روز بعد انجام دهند تا با کندی سیستم روبرو نشوند.

وی ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه اختیار ساخت خوابگاه‌های متاهلی به دانشگاه‌ها واگذار شده است، گفت: بر اساس ماده ۷ (قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) تصمیم گیری در خصوص ساخت خوابگاه‌های متاهلی به دانشگاه‌ها واگذار شده است بنابراین صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم وظیفه‌ای در این زمینه ندارد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تاکید کرد: بر اساس قانون دانشگاه‌ها موظف هستند ۱۰ درصد از تملک دارایی و ۱۰ درصد هم از درآمد‌های اختصاصی خود را به ساخت خوابگاه‌های متاهلی اختصاص بدهند.

دکتر گنجی اظهار کرد: صندوق رفاه دانشجویان اقداماتی را برای تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی انجام می‌دهد و پس از ساخت خوابگاه‌ها از سوی دانشگاه‌ها اقداماتی نظیر هماهنگی یا تجهیز این مراکز به صندوق واگذار می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با تاکید بر اینکه مبلغ وام ودیعه مسکن دانشجویان در سال تحصیلی جدید افزایش می‌یابد، افزود: طی سال‌های گذشته مبلغ این وام افزایش یافته است به طوری که در حال حاضر مبلغ ودیعه وام دانشجویی در تهران ۳۵ و در شهرستان‌ها ۳۰ میلیون تومان تعیین شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در خصوص زمان ثبت نام وام‌های دانشجویی نیز خاطرنشان کرد: ثبت نام وام‌های دانشجویی با دو نوع "وام شهریه" و " وام تحصیلی" که حجم بیشتری از تقاضا‌ها را به خود اختصاص می‌دهند تا ۱۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد؛ و ثبت نام وام‌های ضروری و ودیعه مسکن نیز تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه انجام خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست