پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۱۶
|
کد خبر: ۷۰۲۷
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در پیامی به مناسبت هفته سرآمدی آموزش تاکید کرد:

اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدف‌مند معلمان و استادان است

دکتر حسین رضوان گفت: معلم الگوی ایثار و مظهر رهایی از ظلمت به سوی نور است.
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲

به گزارش بسنا، متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ
خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ
اقْرَأْ وَ رَبُّکَ الْأَکْرَمُ
الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ

تعلیم و تعلم از شئون الهی است و خداوند، این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و چنین شد که تعلیم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرینش درآمد.

معلمی شغل انبیای الهی است و معلم الگوی ایثار و مظهر رهایی از ظلمت به سوی نور است. معلمی یادآور شکوه و عظمت زنان و مردان پاکباخته‌ای است که در طول تاریخ در عرصه‌ی تعلیم و تربیت زیباترین جلوه‌های عشق و ایثار را به نمایش گذاشته‌اند.

فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری (ره) و آغاز هفته معلم، یادآور جایگاه والای علم و معرفت و مقام والای معلم در تفکر دینی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شکوه و عظمت مردان و زنان فرهیخته‌ای است که در تاریخ پرافتخار این سرزمین، در حریم مقدس دانشگاه و مدرسه و فضای آسمانی تعلیم و تربیت زیباترین جلوه‌های عشق و ایثار را به تصویر کشیده‌اند.

اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان و استادانی است که در ترویج دانش و بینش همانند استاد شهید اهتمام می‌ورزند و از همین روست که نام و جایگاه والای معلم در فرهنگ ما همواره با قداست و احترام همراه بوده است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم، از زحمات بی شائبه تلاشگران عرصه علم و معرفت تشکر نموده و از درگاه خداوند سبحان برای آنان توفیق مسألت می‌نمایم.

دکتر حسین رضوان
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست