پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۶۹
|
کد خبر: ۷۰۸۷
معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه اگر رتبه‌های زیر ۲۰۰ کنکور وارد رشته‌های خاص دانشگاهی شوند، می‌توانند تا دوره دکتری به طور مستقیم تحصیل کنند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲

به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، دکتر قاسم عموعابدینی در نشست تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ که در مرکز همایش‌های حکمت پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برگزار شد، اظهار کرد: ما در نوبت قبلی آزمون سراسری، آزمونی در حد استاندارد‌های جهانی را تجربه کردیم و تلاش نمودیم به کمک دانشگاه‌ها اعتمادسازی داشته باشیم. نباید اجازه داد این اعتماد خدشه دار شود چرا که برخی، از ظرفیت‌های تکنولوژی استفاده می‌کنند تا خطا‌هایی در جریان آزمون سراسری کشور اتفاق بیفتند که البته جلوی این موارد را گرفته‌ایم.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس آمار، بالغ بر یک میلیون و ۱۱۹ هزار نفر کنکور شرکت می‌کنند. در این خصوص بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها ارسال کرده‌ایم تا فعالیت‌های خود را برای این رویداد ملی به صورتی تنظیم کنند که کمترین تداخلی در کار‌های دانشگاه و برگزاری آزمون سراسری ایجاد نشود.

معاون آموزشی وزارت علوم اظهار کرد: درست است که آزمون سراسری حاصل هماهنگی بین آموزش و پرورش، سازمان سنجش و وزارت علوم و بهداشت است، اما اساس این آزمون به آموزش عالی برمی‌گردد، پس باید همه دست به دست هم بدهند که آزمون با کیفیت برگزار شود.

به گفته معاون آموزشی وزارت علوم، اگر بتوانیم فضای خوبی را برای آزمون فرزندان خودمان هماهنگ کنیم نتایج خوبی هم حاصل خواهد شد. خوشبختانه جمع نیرو‌های اجرایی و حفاظتی سازمان سنجش می‌توانند آزمون سراسری امسال را در دو وجه تقویت کنند.

عموعابدینی در تشریح دو وجه تقویتی توضیح داد: از سال قبل بورس صنعت و جامعه در دانشگاه‌ها مطرح شده بود و امسال تعداد قابل توجهی از کدرشته‌های مرتبط با صنعت و جامعه را به متقاضیان اعلام می‌کنیم و می‌گوییم کدام رشته‌ها امکان اشتغال دارند و صنایع در همین راستا با ما قرار داد بسته‌اند. سال قبل این اقدام به صورت پایلوت در شهر یزد آغاز شد و از این پس دانشجویانی با رتبه‌های خوب وارد این دست رشته‌ها می‌شوند که جزو نخبگان هستند و براساس تحصیل در این رشته‌ها ماهیانه ۷ میلیون تومان به عنوان بورس دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شده اگر رتبه‌های زیر ۲۰۰ کنکور وارد برخی رشته‌های خاص دانشگاهی مانند برخی رشته‌های علوم انسانی و کشاورزی و… شوند، می توانند تا دوره دکتری به صورت مستقیم تحصیل کنند، ضمن اینکه از سال اول تحصیل بورس می‌شوند و حقوق دریافت خواهند کرد.

عمو عابدینی در پایان در خصوص وضعیت آمایش رشته های دانشگاهی خاطرنشان کرد: آمایش رشته‌های کاردانی و کارشناسی شروع شده است، تعدادی از رشته‌ها که شغل ندارند نمی‌گوییم حذف شده‌اند بلکه امسال پذیرش ندارند و سال آینده در صورتی که از سوی صنعت درخواستی برای آنها وجود داشته باشد، صنعت می‌تواند پس از اعلام نیاز در این کد رشته ها دانشجو پذیرش کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست