پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۲۳
|
کد خبر: ۷۰۹۰
پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت با حضور ۸۶ انجمن علمی دانشجویی برتر دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲

به گزارش بسنا، مرتضی علویان دبیر اجرایی کمیته پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت با بیان اینکه ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی و فراخوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت از شهریور سال گذشته آغاز شده بود، اظهار کرد: دریافت آثار به دبیرخانه وزارت علوم مهرماه سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفت که پس از بررسی، ۱۲۸۸ اثر از ۸۶ دانشگاه‌های متعدد از سوی دبیرخانه برای پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت راه یافت.

وی افزود: از این تعداد آثار ۹۵ اثر در حوزه هنر و معماری، ۱۶۵ اثر کشاورزی، ۳۷۷ اثر فنی مهندسی، ۱۶۳ اثر علوم پایه، ۴۴۹ اثر علوم انسانی و ۳۹ اثر در حوزه سفیر حرکت است.

علویان با بیان اینکه جشنواره با اجرای چندین بخش رقابتی با زیر مجموعه انجمن‌های برتر و فعالیت‌های خلاقانه، نشریه، مسابقه، محتوای دیجیتال، کارآفرینی، بخش ویژه، کتاب، اختراع و دانشگاه صنعت است، تصریح کرد: علاوه بر آن در بخش نمایشگاهی، مجموع آثار ارسالی برگزیده دانشجویان در پردیس دانشگاهی برای بازدیدکنندگان به نمایش درآمده است؛ همچنین سه بخش انجمن پویا، بین‌الملل و بخش سفیران حرکت برای اولین بار در این جشنواره فعال خواهد بود.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه ۳۳ اثر از سوی انجمن‌های علمی دانشجویان فعال این استان به جشنواره ارسال شده است، گفت: در این جشنواره پنج گروه علمی دامپزشکی، کشاورزی، علوم پایه، فنی و مهندسی، فناوری و علوم انسانی شرکت کردند و آثار آن‌ها پس از بررسی داوران برگزیده شده است.

وی افزود: در کنار جشنواره، برگزاری کارگاه‌ها و کارگروه‌هایی به منظور هم‌افزایی و توانمندسازی برای دانشجویان و اساتید، انجام و نشستی با حضور معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم برگزار می‌شود که در این کارگروه‌ها با حضور ۱۰ معاون شکل می‌گیرد.

علویان خاطرنشان کرد: جهت برگزاری این جشنواره تاکنون ۱۵ کارگروه تشکیل شده و از ۴۰ دانشجوی برتر و فعال دانشگاه جهت پشتیبانی جشنواره استفاده بشده تا از هم‌افزایی دانشجویان بهره گرفته شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری