پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۲۷۴
|
کد خبر: ۷۱۳۲
طرح دستیار فناوری با راهبری و هدایت دانشگاه و مرکز رشد و یا پارک علم و فناوری برنامه‌ریزی شده و در راستای بهبود توانمندی دانشجویان، آموزش مهارت‌های مرتبط با کارآفرینی، کار تیمی، دانش تجاری و پیشگامی در عرصه فناوری و نوآوری برای دانشجویان و از طرف دیگر استفاده از نیرو‌های جوان و به‌روز دانشگاهی پروژه‌های فناورانه پیشنهاد شده است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲



به گزارش بسنا، مدت این طرح شش ماه است و در این طرح دانشجویان به کار دانشجویی در شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان می‌پردازند و ماهیانه مبلغ یک میلیون تومان به دانشجویان کارشناسی، ۲ میلیون تومان به دانشجویان ارشد و ۳ میلیون تومان به دانشجویان دکتری پرداخت می‌شود.

گفتنی است دانشجویان کارشناسی پس از گذراندن نیم سال ششم تحصیلی، کارشناسی ارشد بعد از گذراندن نیم سال دوم و دانشجویان دکترا بعد از گذراندن نیم سال چهارم می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

شرکت در این طرح برای دانشجویان هم امکان کسب تجربه در محیط کسب‌وکار واقعی و فعالیت در زیست‌بوم فناوری و نوآوری را فراهم می‌کند. به علاوه میزان تعهد ساعتی برای دانشجویان به نوعی است که می‌توانند در کنار سایر فعالیت‌های خود به این مورد نیز بپردازند. همچنین باید توجه داشت که این طرح می‌تواند زمینه‌ساز طرح امریه سربازی برای دانشجویان پسر نیز باشد.

لازم به ذکر است که دانشجویانی که در دوره قبل این طرح شرکت کردند، پس از پایان دوره مقرر، گواهی رسمی دستیاران فناوری و حضور در این طرح به آن‌ها اعطا شده است و در این طرح نیز پس از پایان فرایند، هم متقاضیان گواهی پایان دوره طرح دستیار فناوری را می‌توانند از پارک دریافت نمایند.

متقاضیان می‌توانند تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ در سامانه فعال در سایت معاونت فناوری به آدرس PARKINTERN.IR ثبت‌نام و مدارک لازم را بارگزاری کنند.

برای انتخاب دانشجویان مهم‌ترین معیار نتیجه مصاحبه با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است، که پس از آن شرکت‌ها براساس نیازشان افراد مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند. البته شرکت‌های متقاضی موظف به پذیرش افراد واجد شرایط هستند.

حضور متقاضی در دوره منوط به ارائه مجوز کتبی استاد راهنما و یا معاون آموزشی دانشکده برای شرکت در طرح بوده که باید در قالب فرم مجوز شرکت در دوره تهیه شود.

خبرنگار: میرزایی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری