پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۳۱
|
کد خبر: ۷۱۵۵
معاون مدیر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی دانشگاه از آغاز فرایند اتصال سامانه‌های دانشگاه بوعلی‌سینا به پنجره واحد خدمات دانشگاهی خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲

دکتر رضا محمدی معاون مدیر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی دانشگاه بوعلی‌سینا، در گفتگو با بسنا گفت: در راستای تحقق دولت الکترونیک و تاکید وزارت علوم مبنی بر الزام اتصال سامانه‌های دانشگاه به پنجره واحد خدمات دانشگاهی، با اتصال اولین سامانه دانشگاه در ۲۸ خردادماه سال جاری به این پنجره، این فرآیند در دانشگاه بوعلی‌سینا آغاز شد.

دکتر محمدی با اعلام این خبر گفت: با تلاش تیم نرم افزاری دانشگاه در حال اتصال سایر سامانه‌های خدماتی دانشگاه به سیستم امن تأیید هویت یکپارچه sso (single sign on) هستیم تا در نخستین گام دسترسی سامانه‌های اصلی دانشگاه از طریق یک درگاه واحد فراهم شود.

وی افزود: در حال حاضر سامانه‌های پورتال و ایمیل دانشگاهی از طریق سامانه SSO داخلی قابل دسترس هستند و در آینده‌ای نزدیک، این SSO از طریق پنجره واحد خدمات دانشگاهی نیز در دسترس خواهد بود. در حقیقت با این اقدام، کاربران دانشگاه تنها با یک بار ورود به پنجره واحد دولت الکترونیکی قادر خواهند بود از خدمات سامانه‌های دانشگاهی نیز استفاده نمایند.

معاون مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه با بیان اینکه با این اقدام کیفیت خدمات الکترونیکی بهبود می‌یابد، خاطرنشان کرد: در گام‌های بعدی سامانه‌های پژوهشی، اداری و به تدریج تمامی سامانه‌هایی که سبب تسهیل امور مرتبط با کاربران دانشگاهی شامل اساتید، دانشجویان، فارغ التحصیلان و یاوران علمی می‌شود، به پنجره خدمات واحد دانشگاهی متصل خواهند شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست