پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۷۲۱
|
کد خبر: ۷۱۷۵
دوره فرصت مطالعاتی برای دانشجویان دوره دکتری تخصصی (phd) دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور در پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی ایجاد شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۰۳ تير ۱۴۰۲

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، در راستای توسعه پژوهش‌های کاربردی در حوزه‌های مختلف علوم ورزشی، پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی با در اختیار داشتن آزمایشگاه‌های تخصصی و به پشتوانه اعضای هیئت‌علمی خود مصمم است تا دانشجویان برتر دانشگاه‌های سراسر کشور را در قالب فرصت مطالعاتی کوتاه‌مدت جذب نموده و شرایط لازم برای ارتقای دانش و کسب مهارت‌های تخصصی در آنان را فراهم کند.

دوره فرصت مطالعاتی و تحقیقاتی، یک دوره کوتاه‌مدت شش تا نه‌ماهه است که تمام دانشجویان دوره دکتری قبل از دفاع از رساله خود می‌توانند از آن استفاده کنند.

براساس این گزارش، پژوهشگاه تربیت‌بدنی می‌تواند در راستای کسب مهارت‌های لازم برای انجام فعالیت‌های پژوهشی در حوزه علوم ورزشی و موضوع تخصصی مرتبط با رساله دکتری دانشجویان متقاضی کمک شایانی به آنان کند.

هدف از برگزاری دوره فرصت مطالعاتی کوتاه‌مدت، تربیت افرادی است که با احاطه یافتن به آثار علمی در یک زمینه خاص و تخصصی مرتبط با موضوع رساله دکتری با آشنا شدن با روش‌های پیشرفته تحقیق و دستیابی به جدیدترین مبانی آموزش و پژوهش بتوانند با نوآوری در زمینه‌های علمی و تحقیقی در رفع نیاز‌های کشور و گسترش مرز‌های دانش در رشته تخصصی خود، مؤثر باشند و به تازه‌هایی در جهان دانش دست یابند.

مزایای استفاده از فرصت تحقیقاتی کوتاه‌مدت در پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی به شرح زیر است:
• برخورداری از کمک‌هزینه تحقیقاتی مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
• امکان استفاده از ابزار آزمایشگاهی تخصصی و پیشرفته پژوهشگاه جهت جمع‌آوری داده‌های موردنیاز
• تسهیل اجرای طرح‌های فناورانه و ثبت اختراع و تجاری‌سازی ایده‌های مرتبط
• امکان هم‌افزایی با اساتید برجسته و برگزاری نشست، سمپوزیوم و کارگاه آموزشی درزمینهٔ مرتبط با پروژه متقاضی
• امکان تسهیل در انتشار نتایج تحقیق با در اختیار داشتن انتشارات و مجلات علمی معتبر

شایان‌ذکر است دانشجویان تمام‌وقت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های سراسر کشور که آزمون جامع را گذرانده و نهایتاً سه سال از دوره تحصیلی آن‌ها گذشته باشد و عنوان رساله دکتری خود در دانشگاه مربوطه را تصویب نموده باشند؛ می‌توانند در راستای موضوع رساله خود اقدام به پذیرش دوره فرصت تحقیقاتی از پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی نمایند. این دانشجویان پس از کسب موافقت یکی از اعضای هیات علمی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی می‌توانند با ارسال نامه معرفی از دانشگاه محل تحصیل با قید سنوات تحصیلی و ذکر عنوان رساله دکتری دانشجو اقدام به گذراندن دوره نمایند.
علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های: ۸۸۷۴۷۸۸۴-۸۸۷۴۷۶۳۲ داخلی ۴۱۲ و ۴۰۵ تماس حاصل نمایند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه