پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۱۸
|
کد خبر: ۷۱۷۷
دکتر محمدعلی زلفی گل از همسان‌سازی حقوق و پیگیری فوق‌العاده ویژه کارکنان وزارت علوم خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۰۳ تير ۱۴۰۲

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، دکتر محمدعلی زلفی گل، با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری پاسخگوی برخط و مستقیم پرسش‌های کارمندان، دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها شد.

وی در پاسخ به انتقاد یکی از اعضای هیأت علمی به نسبت گزینش هیأت علمی‌ها از سال ۱۳۹۳ تاکنون، گفت: اگر تبعیضی در خصوص نحوه جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها صورت گرفته باشد باید مورد بررسی قرار بگیرد و البته مواردی نیز بوده که حرف افراد در این زمینه ضایع شده و حقوق از دست رفته آن‌ها پس از بررسی احیاء شد.

دکتر زلفی گل، با تاکید بر اینکه کارکنان دانشگاه‌ها از نظر تسهیلات پرداختی خود را با اعضای هیات علمی مقایسه نکنند، گفت: اعضای هیأت علمی به صورت شبانه روزی وقت خود را صرف خدمت به دانشگاه و دانشجو می‌کنند و حتی شبانه نیز در وقت آزاد تلاش می‌کنند که فردای آن روز چه مباحثی را در کلاس‌های درس دانشجویان ارائه دهند؛ بنابراین تسهیلات رفاهی پرداخت شده به آن‌ها ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد، اما بطور کلی نگرانی‌های کارمندان در حوزه معیشت صحیح است و من تلاش می‌کنم این مسائل را تا حد ممکن پیگیری و مشکلات را رفع کنم.

وزیر علوم همچنین از برنامه این وزارتخانه برای همسان‌سازی حقوق کارکنان دو وزارتخانه علوم و بهداشت خبر داد و گفت: ما در بحث فوق‌العاده ویژه کارکنان تلاش می‌کنیم که در دریافتی کارمندان دو وزارتخانه همسان سازی شود.

وی در پاسخ به یکی از درخواست‌ها در راستای تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی دانشگاه‌ها نیز گفت: تبدیل وضعیت کارمندان دانشگاه‌ها نیازمند قانون مجلس شورای اسلامی است و وزارت علوم در این زمینه اختیاری ندارد.

وزیر علوم همچنین در پاسخ به انتقاد یکی دیگر از دانشجویان دکتری نسبت به عدم پرداخت حقوق و همچنین عدم اجرایی سازی قول ۵۰ میلیارد تومان که در سال ۹۹ اعلام شده بود که در قالب حقوق به دانشجویان دکتری پرداخت شود نیز گفت: اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی سال ۹۹ برای دانشجویان دکتری قرار بود از محل فروش اموال دولت تامین شود که برای این موضوع نیز به حدی چاله‌های پر نشده وجود داشت که عملا امکان اجرایی شدن این به وجود نیامد؛ بنابراین پرداخت کمک هزینه حقوق به دانشجویان دکتری به دلیل مشکلات مالی اجرایی نشده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست