پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۷۳
|
کد خبر: ۷۲۲
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان خبر داد؛

نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی در همدان برگزار می‌شود

علی مالمیر با بیان اینکه صادرات صنایع‌دستی استان در سال گذشته ۳۷ درصد افزایش یافت، گفت: شهریورماه نمایشگاه بین المللی صنایع‌دستی در همدان برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، علی مالمیر شامگاه شنبه در نشست خبری رویداد همدان 2018 با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری تعداد موافقت اصولی های صادر شده افزایش یافته است، اظهار داشت: در سال گذشته 34 موافقت اصولی در حوزه گردشگری صادر شد که این موضوع نشان از جذابیت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 2 هتل در همدان به بهره‌برداری رسید، افزود: امسال نیز سه هتل کتیبه، امیران 2 و فاران در همدان افتتاح می‌شود.

مالمیر با تأکید بر رشد صادرات صنایع‌دستی در سال 96، تصریح کرد: در سال گذشته صادرات صنایع‌دستی نسبت به سال 95 حدود 37 درصد افزایش یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه از زمان صدور مجوز برای راه‌اندازی اقامتگاه‌های بومگردی تاکنون 30 مجوز صادر شده است، بیان کرد: میزان اقامت در استان همدان در سال گذشته نسبت به سال 95 میزان 35 درصد افزایش یافت.

مالمیر با بیان اینکه میزان بازدید از اماکن دارای بلیت فروشی در استان در سال گذشته 18 درصد افزایش یافت، عنوان کرد: با احتساب افزایش بازید از اماکن بدون بلیت فروشی استان در مجموع بازدید از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و دست‌ساز استان همدان در سال گذشته 65 درصد افزایش یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با اشاره به اینکه میزان اقامت در اقامتگاه‌ها 35 درصد رشد دارد، بیان کرد: میزان بازدید از اماکن دارای بلیت فروش 18 درصد رشد و در مجموع 67 درصد رشد داشته است.

مالمیر با بیان اینکه پس برآورده انجام شده از مهمانان داخلی و خارجی رویدادهای همدان 2018 هیچ گونه نگرانی برای اقامت مهمانان وجود ندارد، تأکید کرد: نمایندگان سازمان جهانی گردشگری نیز در بازدید از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی همدان، تاسیسات و ظرفیت‌های استان وضعیت همدان را برای برگزاری نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری خوب ارزیابی کردند.

وی در مورد اعطای هدایا به مهمانان حاضر در رویدادهای بین‌المللی همدان 2018 با اشاره به اینکه هنوز تصمیم قطعی در این خصوص گرفته نشده است، گفت: اما در هدایا حتما مسائل زیست‌محیطی رعایت شده و از صنایع‌دستی استان در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با تأکید بر اینکه دو متقاضی در بخش خصوصی برای پرواز بالن و بالن سواری و راه‌اندازی سیرک وجود دارد، اظهار داشت: تقاضای این دو متقاضی در حال بررسی است.

مالمیر با اشاره به اینکه تغییر زمان رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا به معنای عدم آمادگی استان برای برگزاری این رویداد نیست، بیان کرد: ایجاد آمادگی بیشتر توسط میزبان، تأییدات نهایی وزارت امور خارجه و برنامه‌ریزی برای حضور رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور در این رویداد از جمله دلایل تغیی در زمان برگزاری است.

وی با بیان اینکه شهریورماه امسال نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی برگزار می‌شود، عنوان کرد: دعوت‌نامه ها و تبلیغاتی در این راستا انجام شده است تا تعداد افراد خارجی حاضر در نمایشگاه مشخص شود و فعالان داخلی حوزه صنایع‌دستی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه سعی می‌شود که در کنار برگزاری رویدادهای همدان 2018 به ثبت یک اثر تاریخی نیز پرداخته شود، افزود: در سال‌های گذشته چند اثر از استان برای به ثبت رسیدن معرفی شده است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی