پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۴۹
|
کد خبر: ۷۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۲۵ تير ۱۴۰۲

به گزارش بسنا، دکتر حسین رضوان رئیس دانشگاه بوعلی سینا و سرپرست عالی چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های مجازی و مکتوب استانی و کشوری، جزئیات این المپیاد را تشریح کرد.

وی گفت: دانشگاه بوعلی سینا، با تجربه‌ای متفاوت و چندین ساله در برگزاری رویدادهایی، از جمله کنفرانس‌ها، کنگره‌ها و سمینار‌های علمی ملی و بین المللی و نیز المپیاد‌ها و مسابقات فرهنگی و ورزشی در سطح کشور، پس از امضای تفاهم نامه رسمی با سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، همزمان با ایام پربرکت محرم الحرام، میزبانی چهارمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور پذیرفته است.

دکتر رضوان یادآور شد: المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر که از سال ۱۳۸۸ آغاز به کار کرده، امروز به منزلگاه چهارم خود رسیده و امید آن می‌رود، که این منزلگاه نیز همچون ادوار قبل، موجبات رشد و تعالی سطح فرهنگی و ورزشی جامعه دانشگاهیان را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: قبل و بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و نیز در دوران دفاع مقدس، با تقدیم بیش از هشت هزار شهید گلگون کفن در استان و ۱۵۲ دانشجوی شهید سرافراز، با آوازه ایثار، رشادت و جهاد در راه اسلام و وطن، در پهنه گیتی پیچیده است. از اینرو همواره یکی از افتخارات بزرگ دانشگاه، تکریم و بزرگداشت خانواده شاهد و ایثارگر کشور بوده و یقینا میزبانی چهارمین دوره از این المپیاد نیز گامی مؤثر در نحقق این مهم خواهد بود.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همچنین اضافه کرد: این المپیاد با شعار "رفاقت در میدان، رقابت در ایثار" در ۹ رشته ورزشی فوتسال، والیبال، بسکتبال ۳ نفره، بدمینتون، تنیس روی میز، شنا، دو و میدانی، آمادگی جسمانی و هفت سنگ برگزار می‌شود و گرامیداشت ۸۰۰۰ شهید سرافراز استان همدان خواهد بود.

وی همچنین در ادامه گفت: بیش از ۱۳۰۰ نفر از دانشجویان دختر در این المپیاد از ۱۰ تا ۱۷ مرداد و بیش از ۱۲۰۰ دانشجویان پسر از ۱۹ تا ۲۶ مرداد به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

سرپرست عالی المپیاد عنوان کرد: تا امروز ۷۳ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی از اقصی نقاط ایران در این المپیاد ثبت‌نام کرده اند و دانشگاه‌ها و مراکز دیگر نیز تا هفته اول مرداد فرصت دارند تا در این دوره از المپیاد ثبت‌نام کرده و تیم‌های خود را اعزام کنند.

حسین رضوان همچنین عنوان کرد: با حکم معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، دکتر علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان، به عنوان رئیس شورای حمایتی چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر شاهد و ایثارگر و علی حقیقی مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، به عنوان دبیر شورای حمایتی این المپیاد منصوب شدند.

وی در ادامه افزود: مجموعه ادارات و سازمان‌های استان از جمله استانداری همدان، فرمانداری همدان، شهرداری همدان، سپاه انصارالحسین (ع) استان، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، اداره کل ورزش و جوانان استان، اداره کل حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان و ... به عنوان اعضای شورای حمایتی، این المپیاد را همراهی کرده و ظرفیت‌های استان را در اختیار المپیاد قرار می‌دهند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به ثبت جهانی هگمتانه، تاکید کرد: با توجه به حضور حدود ۳ هزار نفر از دانشجویان، مربیان، داوران و اساتید رشته‌های ورزشی مختلف در این المپیاد و بارز بودن وجهه فرهنگی آن، لذا معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری استان به میهمانان در اولویت برنامه‌های فرهنگی در حوزه فوق برنامه خواهد بود.

وی در نهایت بیان داشت: پیشاپیش حضور دانشجویان گرامی از خانواده بزرگ شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های کشور را در دانشگاه بوعلی سینا مغتنم دانسته و ضمن خیرمقدم به تیم‌های ورزشی، امیدواریم تلاش دست اندرکاران این دانشگاه در راستای میزبانی و اجرای رقابت‌های پرشور و درخشش قهرمانان جوان ورزشکار، مورد توجه و رضایت خداوند متعال و نیز میهمانان عزیز قرار گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست