پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۴۱
|
کد خبر: ۷۲۲۷
دکتر حسین رضوان از تمام خیّرین استان و کشور که تعلّق خاطر به پیشرفت کیفی آموزش عالی در استان را دارند، برای حضور در فضای علمی و معنوی این دانشگاه دعوت کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۲۷ تير ۱۴۰۲

به گزارش بسنا، دکتر حسین رضوان رئیس دانشگاه با اشاره به اینکه بنیاد خیرین آموزش عالی دانشگاه بوعلی‌سینا با حضور خیّرین در دانشگاه در راستای ارتقاء سطح کیفی و کمی فضا‌های دانشگاه فعالیت می‌کند، اظهار کرد: از سال ۱۳۸۲ مجمعی با عنوان مجمع خیّرین در این دانشگاه تشکیل داده شد و این مجمع به بنیاد خیرین تغییر نام پیدا کرد، که ارتباط خوبی با خیرین برقرار شد و هدفش این است که بتوانیم با کمک خیّرین اهداف عالی دانشگاه را به نحو بهتری محقق کنیم.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا افزود: هدف اصلی دانشگاه تربیت نیرو‌های خبره، متخصص و متبحّر برای رشد و اعتلای جامعه اسلامی است و هدف بنیاد کمک به دانشجویان خبره‌ای است که بضاعت مالی کمتری دارند.

وی تصریح کرد: دانشگاه بوعلی‌سینا در قسمت‌های مختلف نیاز دارد از ظرفیت خیّرین استفاده کند و بخش‌هایی مانند پروژه‌های علمی، نیازمحور، عمرانی، آزمایشگاهی و ... که برای حل مشکلات جامعه هستند، نمونه‌هایی از آن است.

دکتر رضوان ادامه داد: به طور قطع یکی از بهترین جا‌ها برای مشارکت خیّرین، تربیت نیروی متخصص برای آینده کشور در پروژه‌های جاری است که برای حل مشکلات کشور آغاز به کار کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در ساخت مجموعه‌های خوابگاهی، با حضور خیّرین دو بلوک خوابگاهی با ظرفیت ۳۵۰ نفر در حال ساخت است و احداث یک بلوک دیگر توسط دکتر یعقوبی‌روشن به عنوان خیّر آغاز شده است و در دانشکده فنی و منابع طبیعی تویسرکان نیز، دکتر جلیلی ساخت دو بلوک خوابگاه ۱۴۰ نفره را تقبّل کرده و همچنین مهندس ذوالفقاری و مرحوم بحری اصفهانی نیز در گذشته مبالغی را تقبّل و هزینه کرده بودند.

حسین رضوان با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته ۱۵۰۰ نفر از دانشجویان در خوابگاه‌های خصوصی سکونت داشته‌اند، گفت: شرایط مسکن در همدان به گونه‌ای نیست که دانشجویان بتوانند خانه اجاره کنند؛ این مشکل بزرگی است و خانم‌ها به طور خاص مجبور می‌شوند در مناطق و محدوده پایین شهر خانه بگیرند، که این موضوع اصلاً قابل قبول نیست و خداروشکر با ساخت و احداث سه بلوک خوابگاهی توسط خیّرین آموزش عالی این مشکل تا حد زیادی حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: در بخش خوابگاه‌های مجردی مشکل داریم و حدود ۲۰۰۰ تخت خوابگاهی با محل مورد نظر نیاز داریم و برآورد ما برای خوابگاه‌های متأهلین نیز ۸۰۰ واحد آپارتمانی ۱۵۰ متری است.

وی با دعوت از تمام خیّرین استان و کشور که تعلّق خاطر به پیشرفت کیفی آموزش عالی در استان را دارند، برای حضور در فضای علمی و معنوی این دانشگاه، اظهار کرد: در شهر‌هایی مانند اصفهان و تبریز، خیّرین بسیار فعال‌تر وارد شده‌اند و امیدوارم ما هم با حضور این عزیزان در استان به این درجه برسیم و هر خیّر با هر حد توان در هر حوزه کوچک و بزرگی می‌تواند ورود کند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در نهایت افزود: بخش دیگر بنیاد خیّرین، حمایت از دانشجویان کم‌بضاعت است و با کمک خیّرین بورس تحصیلی به دانشجویان نخبه و کم‌بضاعت ارائه داده می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست