پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۶۷
|
کد خبر: ۷۲۵۰
معاون فرهنگی چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور از بازدید دانشجویان شرکت کننده المپیاد از مراکز تاریخی، سیاحتی و فرهنگی همدان خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش بسنا، حسن رحیمی روشن بیان کرد: این رویداد با حضور بیش از ۲۵۰۰ دانشجوی دختر و پسر در قالب چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر اهداف فرهنگی ورزشی المپیاد، میزبانی استان همدان و دانشگاه بوعلی سینا فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری استان است.

رحیمی روشن اضافه کرد: در این المپیاد حدود ۱۳۰۰ نفر از دانشجویان دختر از ۱۰ تا ۱۷ مرداد و بیش از ۱۲۰۰ دانشجویان پسر از ۱۹ تا ۲۶ مرداد با شعار "رفاقت در میدان، رقابت در ایثار" در ۹ رشته ورزشی فوتسال، والیبال، بسکتبال ۳ نفره، بدمینتون، تنیس روی میز، شنا، دو و میدانی، آمادگی جسمانی و هفت سنگ به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

وی تصریح کرد: این رویداد فرهنگی ورزشی در آستانه برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید سرافراز استان همدان برگزار می‌شود و به نوعی بخشی از برنامه‌های آن کنگره نیز تلقی می‌شود.

رحیمی روشن در ادامه گفت: ستاد اجرایی المپیاد از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که شامل سرپرست المپیاد جانشین، دبیرکل اجرایی و معاونت‌های مختلف است و در ذیل معاونت‌ها کمیته‌های مختلفی انجام وظیفه می‌کنند. معاونت فرهنگی المپیاد شامل سه کمیته انتشارات، داوطلبی و کمیته فوق برنامه و سیاحتی است و در قالب معاونت فرهنگی جلسات متعددی برای برنامه ریزی در قالب ماموریت کمیته‌های سه گانه برگزار شده است.

وی افزود: از این رو کمیته انتشارات با مدیریت دکتر یدالهی فر در هماهنگی با کمیته رسانه و دیگر کمیته‌ها همه نیاز‌های ستاد المپیاد در بخش انتشارات از جمله چاپ بنر‌های تبلیغاتی، چاپ بروشور، معرفی المپیاد به شرکت کنندگان و... را به عهده خواهد داشت و از هم اکنون مقدمات کار فراهم شده است.

رحیمی روشن اضافه کرد: کمیته داوطلبی با مدیریت دکتر سعید مرادی وظیفه تامین نیروی اجرایی داوطلب را برای ستاد المپیاد و همه کمیته‌ها به عهده دارد و توانسته است ۴۷ نفر داوطلب دختر و ۳۲ نفر داوطلب پسر را ثبت نام کند. نشست توجیهی داوطلبان روز نهم مرداد در سالن شهید چیت سازیان دانشکده علوم انسانی برگزار خواهد شد و داوطلبان با لباس یک شکل امورات اجرایی و میدانی المپیاد را به عهده خواهند داشت.

وی ادامه داد: کمیته سیاحتی و فوق برنامه وظیفه تهیه و تدارک برنامه‌هایی برای اوقات فراقت دانشجویان شرکت کننده در المپیاد را بر عهده دارد از این رو برنامه‌هایی برای بازدید دانشجویان شرکت کننده از مراکز تاریخی و سیاحتی و فرهنگی همدان در نظر گرفته شده است.

رحیمی روشن تصریح کرد: مراکزی که در لیست معاونت فرهنگی المپیاد برای بازدید دانشجوین قرار دارند عبارتند از باغ موزه دفاع مقدس، منطقه تفریحی توریستی گنجنامه، تپه هگمتانه، غار علیصدر، آرامگاه بوعلی و باباطاهر، موزه تاریخ طبیعی دانشگاه و... که در صورت استقبال دانشجویان شرکت کننده برنامه‌های بازدید از مراکز فوق در طول دوره برگزاری المپیاد تدارک دیده شده است.

وی افزود: برنامه دیگر کمیته فوق برنامه معاونت فرهنگی، دایر کردن نمایشگاه‌های جانبی فرهنگی، غرفه‌های صنایع دستی و سوغات همدان در محل اسکان دانشجویان شرکت کننده است و به موازات اجرای برنامه‌های اصلی المپیاد برگزاری نماز جماعت و میز پاسخگویی به شبهات دینی و مذهبی و سایر برنامه‌های تبلیغی محل استقرار افراد شرکت کننده پیش بینی شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
ورزشی