پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۵۰
|
کد خبر: ۷۲۶۱
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت آغاز چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر شاهد و ایثارگر سراسر کشور پیامی صادر کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در این پیام نوشت: تحقق رویکرد ارتقا دانش‌ورزی و اعتلای علمی وابسته به جامعه‌ای‌ست که الگو‌های سلامت جسم و جان را تمرین کرده باشد و نشاط و امیدواری وقتی در کالبد اجتماعی رونق می‌گیرد که نظام‌های آموزشی و بنیاد‌های ورزشی در راستای هم‌افزایی یکدیگر تنظیم شوند.


شکل‌گیری جریان‌های ورزشی رقابتی‌ رفاقتی در ساختار‌های دانشجویی برخاسته از چنین اندیشه‌ی مولدی‌ست که سلامت فردی را مقدمه‌ی سعادت اجتماعی می‌پندارد و برای آن از هر امکان‌سنجی و پایگاه‌بخشی دریغ نمی‌کند. المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، از مبرّزترین مبادی استعدادورزی و نشاط‌آفرینی نظام آموزشی‌ست که با تکیه بر فضیلت‌های انسانی و الگو‌های جهادی، بستر بازتولید ارزش‌ها و تکثیر سرمایه‌ای‌ست که از سنگر‌ها و خاکریز‌ها و خطوط مقاومت متولد شده است و به تربیت نسلی انجامیده است که پرورده‌ی پیراسته‌ی پدران و مادران خویش و میراث‌داران نهضت کربلا خطاب می‌شوند.

برگزاری چهارمین دوره‌ی این المپیاد فرهنگی ورزشی در تقارن با ایام باعزت و عظمت عزای ابی‌عبدالله (ع) و صحابی رستگارش منشا خیری‌ست که در لحظه‌لحظه‌ی این رویداد یادآور اصالت آگاهی و اولویت نشاط و سلامت فردی و جمعی‌ست.

در این رویداد، فرزندان برومندم که امروز، رزمندگان جهاد علمی و فردا، دانشمندان میادین مدیریتی این سرزمین سلیم خواهند بود، از آموزه‌های قرآن و هدایت‌بخشی ائمه و رهنمود‌های رهبر فرزانه‌ی انقلاب سود خواهند برد و رقابت‌های خود را به برکت تقویت بدنی و تحصیل الگو‌های اجتماعی فرخنده خواهند ساخت. به حق‌گزاری و قدرشناسی، از انتخاب کهن‌شهر همدان که خاستگاه تمدن و پایگاه علم و زادگاه گرانمایگان فضل و فرزانگی‌ست، سپاسگزارم و امیدوارم به نام و نشان معاریف و مشاهیری هم، چون سردار شهید حاج‌حسین همدانی و هشت‌هزار شهید عالی‌مقام این وادی ولایت‌دوست، کارنامه‌ای درخشان در این دوره از المپیاد به یادگار باقی بماند. پیام خدمتگزار و دوستدار خود را با این هدیه‌ی ارزنده از حکیم عالیقدر فردوسی پذیرا باشید که: ز نیرو بود مرد را راستی ز سستی کژی زاید و کاستی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست