پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۴۸
|
کد خبر: ۷۲۷۲
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وظیفه ما در دانشگاه تربیت نسل داناتر و با اخلاق‌تر و متدین‌تر است و دانشگاهیانی موفق خواهند بود که نسلی داناتر از خود تحویل جامعه دهند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۵ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
وظیفه دانشگاه تربیت نسل داناتر و با اخلاق‌تر از گذشته است

به گزارش بسنا، دکتر محمدعلی زلفی‌گل، شامگاه چهارشنبه ۱۱ مردادماه در آیین افتتاحیه این رویداد، با گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهدا به ویژه سردار حاج حسین همدانی، شهید سلیمانی و شهدای سلامت و امنیت تاکید کرد: دانشگاه بوعلی هیات رئیسه‌ای از خانواده ایثارگر دارد و برای میزبانی شایسته از این برنامه زحمات زیادی کشیده است.

وی عنوان کرد: اینگونه برنامه‌ها و رقابت‌های ورزشی موجب شادی، نشاط و سلامتی نسل جدید می‌شود و باید این رفتار در بین دانشجویان نهادینه شود چراکه ورزش راهی برای پیشگیری از نارسایی‌های جسمی است.



زلفی‌گل با بیان اینکه مملکتی که حاکمیت عاقل داشته باشد برای تربیت سرمایه گذاری می‌کند، گفت: ورزش موجب پیشگیری از بیماری‌ها و مشکلات می‌شود و در وزارت علوم این ظرفیت جدی گرفته شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه بیان کرد: پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در اولویت کار‌های وزارتخانه است و در صددیم سرانه ورزشی در دانشگاه افرایش پیدا کند.

وی ادامه داد: اگر برای دانشجویان امکانات ورزشی و فرهنگی مهیا شود پس از دانش آموختگی تجربیات را به نسل‌های دیگر منتقل می‌کنند و در نتیجه نسلی داناتر از گذشت خواهیم داشت.

زلفی‌گل افزود: وظیفه ما در دانشگاه تربیت نسل داناتر و با اخلاق‌تر و و متدین‌تر است و دانشگاهیانی موفق‌اند که نسلی داناتر از خود تحویل جامعه دهند.

وی اضافه کرد: دانشگاه بوعلی‌سینا مسیر رشد خود را به خوبی در پی گرفته و آجر به آجر آن نتیجه جوانی مدیران ادوار مختلف و دانشجویان بسیار است. ما نیز در آموزش عالی گذشتگان خود را قدر می‌دانیم و خدمات آن‌ها را نادیده نمی‌گیریم.

زلفی‌گل گفت: نارسایی‌ها را نباید گردن گذشتگان انداخت و باید درصدد رفع آن‌ها باشیم و می‌دانیم امکانات امروزی ما راحت به دست نیامده‌اند بنابراین باید قدردان گذشتگان خود باشیم چراکه احترام به پیشکسوتان ادب است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست