پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۲۳
|
کد خبر: ۷۲۷۷
مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان مستعد علمی و دانشجویان شاهد و ایثارگر که مطابق طرح حائز شرایط باشند تا پایان دوره تحصیلی بورس تحصیلی از اداره شاهد داده می‌شود و حمایت مالی خواهند شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش بسنا، سیدفردین تقی‌زاده شامگاه چهارشنبه ۱۱ در آیین افتتاحیه این رویداد بیان کرد: سیاست وزارت علوم در حوزه ورزش دانشجویان شاهد و ایثارگر بر توانمندسازی دانشجویان در تمام ابعاد آموزشی، فرهنگی و مهارت‌افزایی تنظیم شده است.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم رویکرد سازمان امور دانشجویان افزایش برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی برای تمامی دانشجویان بویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر بوده است اظهار داشت: اولین دوره ضیافت ایثارگر در سال ۱۴۰۱ و دومین دوره با فاصله‌ای حدود ۱۵ روز قبل در دانشگاه فردوسی مشهد با حضور ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار شد.

تقی‌زاده با بیان اینکه سال گذشته اولین جایزه شهید سردار سلیمانی برگزار گردید، افزود: دانشجویان شاهد و ایثارگر که مطابق طرح حائز شرایط باشند تا پایان دوره تحصیلی بورس تحصیلی از اداره شاهد داده می‌شود و حمایت مالی خواهند شد.

وی ادامه داد: سال قبل اولین جشنواره قرآنی و فرهنگی دانشجویان شاهد به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد که دانشجویان شرکت کننده در اشاعه و ترویج ایثار و شهادت نقش مهمی داشتند.

تقی‌زاده اضافه کرد: در سال جاری برنامه‌ای برای دانشجویان شاهد برای اولین بار در نظر گرفته شده است که هر سال نیز برگزار خواهد شد، تجلیل از دانش آموختگان شاهد و ایثارگر کشور می‌باشد.

وی تصریح کرد: دومین جشنواره امسال در بهمن ماه و در زادگاه سردار دل‌ها در شهر کرمان به میزبانی دانشگاه شهید باهنر برگزار خواهد شد. تقی‌زاده افزود: برای سال آینده اولین جشنواره مهارت افزایی شاهد و ایثارگر را با هدف هر دانش آموخته شاهد و ایثارگر، متخصص در یک مهارت در نظر گرفته شده است و امیدواریم با برگزاری این جشنواره دانش آموختگان در کنار تحصیل، یک مهارت نیز بیاموزند و بتوانند پس از فارغ التحصیلی در جامعه منشأ اثر و مصدر خدمات ارزنده باشند.

دانشگاه بوعلی سینا از تاریخ ۱۰ تا ۱۷ مردادماه میزبان چهارمین دوره المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در بخش دختران است.

چهارمین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور با شعار «رفاقت در میدان، رقابت در ایثار» از دهم تا ۲۶ مردادماه ۱۴۰۲ در ۹ رشته ورزشی در دانشگاه بوعلی سینا در حال برگزاری است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست