پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۰۳
|
کد خبر: ۷۲۹۵
دکتر رضوان در آیین اختتامیه المپیاد فرهنگی ورزشی دختران شاهد و ایثارگر:

دانشجویان از فرهنگ و اقتدار کشور در مجامع بین‌المللی دفاع کنند

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به اینکه انقلابی به عظمت جمهوری اسلامی پس از خون دل‌های فراوان به دست ما رسیده است، گفت: دانشجویان وظیفه دارند به عنوان قشر نخبه از فرهنگ و اقتدار کشور در مجامع بین‌المللی دفاع کنند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲

دانشجویان از فرهنگ و اقتدار کشور در مجامع بین‌المللی دفاع کنند

به گزارش بسنا، حسین رضوان در آیین اختتامیه المپیاد دختران با اشاره به اینکه ایرانیان در تمام دنیا با چند ویژگی شناخته می‌شوند، افزود: در طول تاریخ عزت‌مندی ویژگی شاخص ایرانی‌ها بوده است.

وی ادامه داد: بین‌النهرین محل شروع تمدن بشری بوده است و ایرانیان در آغاز این تمدن و تمدن‌سازی نقش اصلی را در دنیا ایفا کرده‌اند.

رضوان اضافه کرد: بسیاری از کشور‌های اروپایی تمدنی حدود ۲۵۰ سال دارند، اما وقتی ما از تمدن حرف می‌زنیم از هگمتانه می‌گوییم که تمدنی چند هزار ساله دارد.

وی با اشاره به اینکه ایران در طول تاریخ و تمدن هیچ‌گاه مستعمره نبوده است، افزود: ایرانی‌ها هیچ وقت ذلت را نپذیرفتند، در بخش‌های مختلف ممکن است از جهاتی افت و خیز داشته باشند، اما هیچ وقت ذلیل ملت‌های دیگر نبودند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا خانواده‌دوستی را دیگر ویژگی ایرانی‌ها عنوان کرد و گفت: ایرانیان در طول تاریخ و تمدن و فرهنگ، محور وجودی خانواده یعنی زنان را بسیار ارزشمند می‌دانستند و احترام ویژه‌ای برای آن‌ها قائل بودند.

رضوان در ادامه عنوان کرد: ورزشکارانی که در دایره فرهیختگان جامعه قرار گرفته‌اند وظیفه خطیری در معرفی شاخصه‌های ایرانیان بر عهده دارند و باید در عرصه بین‌المللی از فرهنگ با ارزش خود با جدیت دفاع کنند.

وی با اشاره به اینکه فرهیختگان هر جامعه باعث پیشرفت آن می‌شوند، عنوان کرد: پیشرفت بسیاری از کشور‌های پیشرفته امروزی بر مبنای غارت و جنایت بوده است، اما ایرانیان همواره روی پای خود ایستاده‌اند و با احترام به پیشرفت کشور‌های دیگر پیشرفت کرده‌اند.

رضوان با بیان اینکه کشور ما دارای ویژگی منحصربه فردی است، مطرح کرد: انقلابی به عظمت جمهوری اسلامی به دست ما رسیده و ما وظیفه داریم به عنوان قشر نخبه از فرهنگ و اقتدار کشور دفاع کنیم.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا اضافه کرد: ورزشکاران باید پیام ملت ایران را در دنیا مخابره کنند و پرچم کشور را با افتخار روی دست گرفته و به جهانیان بشناسانند.

گفتنی است؛ چهارمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور با شعار "رفاقت در میدان، رقابت در ایثار" از دهم تا ۲۶ مردادماه در ۹ رشته ورزشی در دانشگاه بوعلی‌سینا در حال برگزاری است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست