پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۶۰۱
|
کد خبر: ۷۳۱۶
بسیج دانشجویی جزئیات ثبت‌نام پیاده‌روی دانشجویی اربعین حسینی، پرداخت تسهیلات و گذرنامه را اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش بسنا، متن اطلاعیه به شرح زیر است:

ثبت نام اربعین

لطفا به منظور ثبت نام اولیه و درخواست تسهیلات دانشجویی پرسشنامه زیر را تکمیل کنید:

hƩps://survey.porsline.ir/s/Wrf2s4sz

توجه: برای اعزام به اربعین تکمیل فرم بالا کافی نیست. ثبت نام در سامانه سماح نیز الزامی می‌باشد.

وام

پس از پیگیری‌های انجام شده، هماهنگی‌های لازم برای تخصیص سه نوع وام برای دانشجویان گرامی به جهت شرکت در اربعین حسینی صورت گرفته است. (تفاوتی ندارد که همراه کاروان دانشجویی به اربعین اعزام می‌شوید یا به صورت آزاد. در هر دو صورت می‌توانید تقاضای وام داشته باشید)

١_ وام بلاعوض:
• شرایط تعلق: این وام برای دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا می‌باشد و پس از اربعین به شرط وجود مهر خروج در گذرنامه، پرداخت خواهد شد.
• مبلغ وام:
- دانشجویان مجرد دانشگاه بوعلی سینا: ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان
- دانشجویان متاهل که فقط یک نفر از آن‌ها در دانشگاه بوعلی سینا مشغول به تحصیل می‌باشد: ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان برای هر دو نفر
- دانشجویان متاهل که هردو در دانشگاه بوعلی سینا مشغول به تحصیل می‌باشند: ٣,٠٠٠,٠٠٠ تومان برای هر دو نفر

٢_ وام صندوق رفاه:
• اعطای این وام قطعی نمی‌باشد. در صورت قطعی شدن، مبلغ و شرایط آن در کانال بسیج دانشجویی بوعلی سینا اعلام خواهد شد.

٣_ وام ستاد اربعین (قرض الحسنه):
• شرایط تعلق: این وام برای افرادی است که نتوانسته اند وام صندوق رفاه یا وام بلاعوض دریافت کنند.
• مبلغ وام: ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان

نکات مهم:
• دانشجویانی که وام صندوق رفاه دانشجویی را دریافت کنند، مشمول دریافت وام ستاد اربعین نمی‌شوند.
• دانشجویان باید دقت کنند که بارگذاری مدارک مورد نیاز جهت استفاده از این تسهیلات الزامی است. مهم‌ترین این مدارک هم شامل تصویر روادید شخص و احتمالا تصویر بیمه سفر وی می‌باشد؛ (نحوه ثبت نام و بارگذاری مدارک مورد نیاز اطلاع رسانی خواهد شد.)
• توجه داشته باشید که حتی الامکان تلاش می‌شود به تمام متقاضیان وام داده شود، اما در صورتیکه تقاضا زیاد باشد، فقط به نفراتی که زودتر ثبت نام کرده باشند وام تعلق خواهد گرفت.

کاروان دانشجویی

اعزام کاروان خواهران توسط ستاد دانشجویی اربعین استان همدان صورت خواهد گرفت (تاریخ حدودی اعزام هفته اول شهریور ماه می‌باشد). اعزام کاروان دانشجویی برادران درحال حاضر قطعی نمی‌باشد.
توجه: چنانچه تصمیم به ثبت نام در کاروان دانشجویی دارید باید حتما پرسشنامه‌ای که لینک آن در قسمت پیش ثبت نام قرار داده شده را تکمیل کنید. ثبت نام در سامانه سماح نیز برای کلیه زائران اجباری است.

گذرنامه

درصورتی که گذرنامه دارید و گذرنامه شما بیش از ۶ ماه از تاریخ سفر اعتبار دارد در این مرحله لازم نیست کاری انجام دهید. (تاریخ دقیق سفر در کانال بسیج دانشجویی بوعلی سینا اعلام خواهد شد) اما در صورتی که گذرنامه ندارید یا از تاریخ سفر کمتر از شش ماه به تاریخ انقضای گذرنامه شما مانده است، لازم است هرچه سر‌یعتر نسبت به دریافت یا تمدید گذرنامه اقدام نمایید. برای گرفتن یا تمدید گذرنامه لازم است مجوز خروج از کشور شما صادر شده باشد و به پلیس گذرنامه
منتقل شده باشد. (اگر کارت معافیت یا کارت پایان خدمت دارید نیازی به گرفتن مجوز خروج نیست.) اگر هنوز مجوز خروج را نگرفته اید طبق دستورالعمل‌های مجوز خروج از کشور که شرح آن در ادامه آمده عمل کنید. برای گرفتن گذرنامه باید به‌یکی از دفاتر پلیس + ١٠ مراجعه کنید و با گفتن کد ملی خود، درخواست فرم دریافت گذرنامه بدهید. فرم داده شده را به دقت پرکنید و به همراه مدارک زیر تحویل بدهید:
• اصل شناسنامه
• اصل کارت ملی
• کارت معافیت یا کارت پا یان خدمت (درصورتی که در اختیار دارید. اگر ندارید مجوز خروج شما به صورت سیستمی بررسی میشود)
• اصل گذرنامه منقضی (درصورتی که برای تمدید مراجعه میکنید)
• برا‌ی خانم های متاهل برگه محضری مبنی بر اجازه همسر نیز الزامی است.
نکته: نیازی به همراه داشتن عکس برای گرفتن گذرنامه نیست و در دفاتر پلیس + ١٠ پس از تحویل مدارک از شما عکس گرفته میشود. بعد از صادر شدن گذرنامه، از طریق پست در آدرسی که نوشته اید به دست شما میرسد. با توجه به زیاد شدن درخواست صدور گذرنامه در ا یام نزدیک به اربعین، لطفا هرچه سریعتر برای دریافت
گذرنامه اقدام کرده و به روز‌های پایانی موکول نکنید.

گذرنامه ویژه اربعین

این گذرنامه صرفا‌ برای سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین است،  امسال امکان اخذ گذرنامه زیارتی ویژه اربعین نیز فراهم شده است و ۵ سال اعتبار دارد. مبلغ دریافت آن نیز حدودا پنجاه هزار تومان می‌باشد.

برای دریافت گذرنامه ویژه اربعین می‌توانید به صورت حضوری با مراجعه به دفاتر پلیس ١٠+ و یا به صورت غیرحضوری و از طریق سایت سخا یا اپلیکیشن پلیس من اقدام کنید.

مراحل درخواست گذرنامه ویژه اربعین:

ابتدا وارد آدرس سخا شوید. در صورتی که دفعه اولی است که از این سامانه استفاده میکنید، باید از قسمت ثبت نام برای خود حساب کاربری بسازید و سپس وارد شوید. سپس از منوی سمت راست روی خدمات پلیس مهاجرت و گذرنامه کلیک کنید تا زیر منو مربوطه باز شود. بعد روی درخواست صدور گذرنامه زیارتی کلیک کنید. سپس فرایند درخواست پاسپورت زیارتی را تکمیل نمایید. ظاهراً شرط صدور گذرنامه زیارتی منوط به ثبت نام در سامانه سماح می‌باشد.

شرایط صدور گذرنامه زیارتی

• این گذرنامه صرفا برا‌ی مسافرت زیارتی به کشور عراق قابل استفاده می‌باشد.
• افراد‌ی که گذرنامه معتبر داشته باشند امکان در یافت گذرنامه زیارتی ندارند.
• این گذرنامه فقط برا‌ی یک نفر (فردی که با کدملی خود وارد سامانه شده است) صادر می‌شود و افراد در همه سنین می‌توانند پس از ثبت نام در سامانه با نام کاربری خود وارد شوند و درخواست گذر زیارتی ثبت نمایند.

مدارک موردنیاز گذرنامه زیارتی

• تصویر موافقت رسمی همسر برا‌ی بانوان متاهل.
• تصویر موافقت رسمی، ولی یا قی م برا‌ی متقاضیان کمتر از ١٨ سال
• درصورتی که در سامانه عکس وجود نداشته باشد بارگذاری عکس رنگی زمینه سفید ۴*۶ (تمام رخ بدون عینک، بدون کلاه و کروات، از تاریخ گرفتن آن بیش از یک سال سپر‌ی نشده باشد، درمورد خانم های بالای شش سال با رعایت کامل حجاب اسلامی)
• کارکنان شاغل در نیرو‌های مسلح امکان ثبت درخواست گذرنامه زیارتی به صورت‌ اینترنتی ندارند و باید به مراکز پلیس مهاجرت و گذرنامه شهر خود مراجعه نمایند.
• به منظور ثبت درخواست صدور گذرنامه زیارتی لازم است اطلاعات آدرس، محل صدور و محل تولد شما در سامانه وجود داشته باشد. درصورتی که اطلاعات محل تولد یا محل صدور وجود ندارد در صفحه اطلاعات فردی آن‌ها را وارد کنید و در صورت عدم وجود آدرس، آدرس خود را در سامانه ثبت نمایید.

مجوز خروج از کشور

کسانی که دارای معافیت دائم یا کارت پایان خدمت میباشند در این مرحله نیاز نیست کاری انجام دهند. اما دانشجویانی که دارای معافیت تحصیلی میباشند باید برا‌ی خروج از کشور مجوز دریافت کنند.

مراحل دریافت مجوز:

١. برای گرفتن مجوز خروج از کشور لازم است وارد سامانه خدمات الکترونیک انتظامی سایت سخا شوید:

٢. در صورتی که دفعه اول‌ است که از این سامانه استفاده میکنید، بای د از قسمت ثبت نام برای خود حساب کاربری بسازید و سپس وارد شوید.

٣. پس از ورود به سایت از منوی «وظیفه عمومی» گزینه «درخواست مجوز خروج از کشور جدید» را بزنید.

۴. در بخش «ثبت درخواست خروج از کشور جدید» نوع درخواست را «درخواست خروج از کشور زیارتی» قرار داده و ثبت درخواست را بزنید. در این مرحله مقصد را «عراق» انتخاب کنید. پس از ثبت درخواست باید روی گزینه «پرداخت هزینه خدمات» کلیک کنید.

۵. طبق اعلام رئیس سازمان وظیفه عمومی، برای مشمولانی که می‌خواهند در ایام اربعین عازم عتبات عالیات شوند نیازی به پرداخت وثیقه و تاییدیه دانشگاه ندارند و به صورت خودکار مراحل تاییدیه مجوز خروج از مرحله تایید دانشگاه و پرداخت وثیقه رد می‌شود.

اجازه همسر برای بانوان متاهل

طبق قانون زنان متأهل برای دریافت گذرنامه باید اجازه محضری همسر را هم همراه با سایر مدارک ارائه دهند. خواهران متأهل که یکبار همسرشان به صورت محضری برای اخذ گذرنامه رضایت داده باشد دیگر برای تمدید نیاز به اجازه مجدد ندارند مگر اینکه همسرشان وی را ممنوع الخروج کرده باشد. البته برای خواهرانی که قصد دریافت گذرنامه ویژه اربعین را دارند احتیاجی به «اجازه محضری» همسران نیست بلکه خواهران میتوانند به همراه شوهران خود به ادارات پلیس گذرنامه مراجعه کنند و همان جا زوجیت آن‌ها توسط مامور مورد نظر تایید و اجازه همسر اخذ شود.

ثبت نام در سامانه سماح

به منظور ثبت نام در مراسم راهپیمایی اربعین باید یک سری اقدامات ساده را به صورت گام به گام انجام دهید که در ادامه به آن‌ها پرداخته ایم. این اقدامات لازم جهت ثبت نام اربعین ١۴٠٢ از طریق سایت سماح شامل موارد زیر می‌باشند:

١. در اولین قدم باید وارد نشانی جدید سامانه my.haj.ir بشوید. پس از این که آدرس فوق را سرچ کردید، کمی صبر کن ید تا گوگل نتیجه جست و جو یتان را نمایش دهد. اولین سامانه بالا آمده در لی ست نتا یج با همین نشانی و عنوان «سامانه سماح - سازمان حج و زیارت» مربوط به ثبت نام پیاده روی اربعین است. پس بر روی آن کلیک کرده و وارد شوید. در گام بعد به صفحه ورودی این سامانه منتقل شده و می‌توانی د با دو روش مختلف شامل «ورود از طریق رمز یکبار مصرف»‌ یا «ورود از طریق دولت من» به حساب کاربری خود در سایت سماح مراجعه نمایید. در صورت تمایل به استفاده از روش اول، شماره تلفن همراه خود را در جایگاه تعیین شده برای آن قرار داده و پس از تایید کد امنیتی، از قسمت پایین پنجره بر روی گزینه «مرحله بعد‌ی» کلیک نمایید. در ادامه فرایند ثبت نام اربعین ١۴٠٢، یک رمز یکبار مصرف بر روی گوشی موبایل تان ارسال می‌شود. این رمز را دریافت کرده و در کادر مربوط به خود قرار دهید. سپس گزینه «ورود» را بزنید. با تایید رمز یکبار مصرف، به حساب کاربری خود در سامانه مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه وارد‌ می‌شوید. جهت نام نویسی مراسم اربعین باید از قسمت پایین صفحه بر روی گزینه «اربعین» کلیک نموده یا این که از منوی موجود در سمت راست صفحه، گزینه «ثبت نام اربعین» را بزنید. با انتخاب گزینه قبل، شرایط و ضوابط ثبت نام پیاده رو‌ی اربعین برایتان نمایش داده خواهد شد. این موارد را به صورت دقیق مطالعه کرده و به سمت انتهای صفحه حرکت کنید. در این قسمت هم تیک مربوط به عبارت «با شرایط ثبت نام موافق هستم» را قرار داده و گزینه «ورود» را بزنید. در گام بعد به صــفحه تکمیل فرم ثبت نام وارد شــده و باید اطلاعات فردی و مرزی را به صــورت کامل وارد نمایید. البته اطلاعات فردی شــما عمدتا با اســتفاده از شــماره تلفن همراهی که به نام خودتان وارد کرده اید، اسـتعلام خواهند شـد. با تایید اطلاعات در بخش قبل، پنجره دیگری باز شده و تمامی مواردی که ثبت کرده اید را یک بار دیگر نمایش می‌دهد. این اطلاعات را بررسی کرده و در صورت اطمینان از صحت آن ها، بر روی گزینه «تایید» کلیک نمایید. درغیر این صورت، با انتخاب گزینه «لغو» می‌توانید به عقب بازگشته و نسبت به تصحیح موارد لازم اقدام نمایید. در نهایت، ثبت نام اربعین ١۴٠٢ با موفقیت برای شما به پایان رسیده و رسید ثبت نام در اختیارتان قرار‌ می‌گیرد. با انتخاب گزینه «پرداخت» از قسمت پایین صفحه می‌توانید نسبت به واریز هزینه بیمه اقدام کرده و از خدمات بیمه‌ای در کشور عراق برخوردار شوید. گزینه «ویرایش» هم امکان تصحیح اطلاعات و نواقص را در این مرحله برا‌ی شما فراهم می‌کند. اما در صورت عدم وجود مشکل، با کلیک بر روی گزینه «چاپ» می‌توانید رسید ثبت نام پیاده روی اربعین خود را پرینت گرفته و در طول سفر همراه داشته باشید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر