پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۳۳
|
کد خبر: ۷۳۲۱
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان به چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر شاهد و ایثارگر سراسر کشور، پیامی صادر کرد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش بسنا، هاشم داداش پور در این پیام نوشت: سلامت انسان‌ها به مثابه یک حق اساسی و دارایی و سرمایه گرانبها و ارزشمندی برای تمامی سطوح و طبقات اجتماع محسوب می‌شود. از این رو، توجه به سلامت و بهداشت روانی و جسمی همه آحاد جامعه به ویژه دانشجویان از مهمترین ضرورت‌ها و ملزومات هر جامعه به شمار می‌رود؛ چرا که دانشجویان قشر نخبه، فرهیخته و آینده ساز جامعه هستند و سلامتی آنان ضامن ارتقای سطح علمی و پیشرفت هر جامعه خواهد بود.

از ارس تا خلیج فارس و از دماوند تا الوند و از البرز تا زاگرس ساعت ایرانیان به وقت ورزش کوک بوده است و منش پهلوانی و روش قهرمانی و بینش همگانی از قرن‌ها پیش در این دیار کهن و تاریخ ساز طلوع کرده و هرگز رو به زوال و غروب سوق نیافته و روز به روز در تلألو بوده و درخشان خواهد ماند.

بی شک ورزش به عنوان بخش مهمی از تعلیم و تربیت، جایگاه اساسی و نقش سرنوشت سـاز و حیاتی ایفا می‌نماید و کارکردهـای متعدد آن در جامعه دانشگاهی نظام جمهوری اسلامی ایران به خوبی مشهود و مبرهن است. در همین راستا با عنایت به اینکه دانشـجویان محـور اصـلی تمام برنامه‌های توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی هستند، بنابراین، یکی از عوامل اصلی و اولیه توسعه انسانی برای نیل به تعالی، برخورداری از نشاط و سلامت جسمانی، طراوت روانـی و فضـائل اخلاقـی اسـت.

سازمان امور دانشجویان در دولت سیزدهم با همین نگاه و رویکرد و با سرلوحه قرار دادن منویات و رهنمود‌های داهیانه رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی در اهتمام به سلامت جسم و روح همه آحاد جامعه به ویژه دانشجویان و جوانان و اینکه دانشجویان دانشگاه‌های کشور نخبگان علمی جامعه محسوب می‌شوند و باید نظام سلامت این افراد، کارآمد و به روز باشد، در عرصه‌های مختلف ورزشی از سوی تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان، پژوهشگاه و فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی برنامه ریزی مدون و مطالعه شده‌ای را در دستور کار خویش قرار داد و برگزاری المپیاد‌های فرهنگی و ورزشی یکی از چندین برنامه تعریف شده این سازمان در حوزه ورزش با نگاه سلامت محور، فرهنگ سازی ورزش‌های همگانی و شناسایی استعداد‌های برتر و نخبه‌ی ورزشی برای حضور در مسابقات قهرمانی در عرصه ملی و بین المللی به حساب می‌آید.

المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر در واقع فرصتی ارزنده برای نمود توانمندی‌های ورزشی این قشر عزیز جامعه است. قشری که امنیت، رشد و پیشرفت امروز ایران اسلامی، رهین ایثارگری و رشادت‌های پدرانشان می‌باشد و با برگزاری این رویداد ورزشی که چهارمین دوره این المپیاد با شعار «رفاقت در میدان و رقابت در ایثار» نامگذاری شده است، با هدف ترویج فرهنگ ایثار و همدلی و رفاقت در عین رقابت و نیز عاملی برای ارتقای تندرستی جسم و جان برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

برگزاری موفق و شکوهمند این رویداد ورزشی و استقبال چشمگیر دانشجویان دختر و پسر از ۷۵ مرکز دانشگاهی و حضور قریب به دوهزار دانشجو در این مسابقات، موجب خرسندی و مباهات است و به نوبه خویش از دانشجویان ورزشکار برای دانایی، پویایی، مساعی و عزم عظیم شان گلواژه‌های تقدیر و تشکر خویش را نثارشان می‌کنم و امیدوارم بیش از بیش در راه تحصیل علم و تذهیب نفس و ورزش موفق و پرتوان و پر امید گام بردارند. در پایان از ریاست محترم دانشگاه و معاون دانشجویی و از تمامی عوامل دانشگاه بوعلی‌سینا همدان که تقبل برگزاری این رویداد ورزشی را بر عهده گرفتند و با نظم و انسجام و شکوه میزبان ارزشمندی برای شرکت کنندگان بودند و خاطرات خوشی را برای میهمانان رقم زدند، کمال امتنان و ارادت خویش را ابراز می‌دارم و توفیقات روزافزونشان را در پرتو ولایت و از بارگاه حضرت باری‌تعالی خواستارم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست