پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۲۹
|
کد خبر: ۷۳۶۳
دکتر حسین رضوان گفت: قهرمانان ملت ما انسان‌های بزرگ عالم خلقت و برای آزادی هستند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، حسین رضوان در آیین اختتامیه بخش پسران این المپیاد با عرض تسلیت در پی حادثه تروریستی شاهچراغ، اظهار کرد: ما دانشگاهی هستیم، خداوند سرنوشت ما را از اقشار فرهیخته جامعه رقم زده و از قشر فرهیخته نگاه دقیق‌تری انتظار می‌رود.

رضوان بیان این پرسش که چرا دشمن به کشور ما طمع دارد، تصریح کرد: برای این مسئله دلایل مختلفی مطرح می‌شود. دشمن واقعا از فرهنگ ما می‌ترسد و می‌داند اگر فرهنگ ایرانی اسلامی در دنیا شناخته شود هیچ فرهنگی توانایی مقاومت در برابر آن را ندارد.

وی ادامه داد: خیام یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های ادبی در انگلستان است و بسیاری از اماکن فرهنگی به نام خیام، نام‌گذاری شده است.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با بیان اینکه ما باید اسطوره‌های کشور را بهتر بشناسیم، مطرح کرد: غلامرضا تختی به فتوت، مردانگی و بزرگمردی در جامعه شناخته شده است و تمام اسطوره‌های ما همین‌گونه هستند.

رضوان ادامه داد: ما سردار همدانی را به دیانت، شجاعت، رفاقت و اخلاق می‌شناسیم. قهرمانان ملت ما انسان‌های بزرگ عالم خلقت هستند، برای آزادی انسان و رهایی بشریت تلاش کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست