پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۷۸
|
کد خبر: ۷۴۳۴
رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: سازمان امور دانشجویان با هماهنگی و ارتباط سامانه‌ای برخط با ارکان آموزشی و پژوهشی کشور مسئولیت هماهنگی، راهبری و ارائه تاییدیه صحت مدارک تحصیلی متقاضیان ثبت‌نام در انتخابات را برعهده دارد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۲

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، هاشم داداش‌پور رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه اداره کل امور دانش‌آموختگان این سازمان به منظور حذف مدارک تحصیلی فیزیکی و توسعه خدمات الکترونیکی هوشمند، جلسات و نشست‌های مختلفی با نهاد‌های نظارتی و همچنین سایر دستگاه‌های مرتبط برگزار کرده است؛ تصریح کرد: الزام به حذف مدارک تحصیلی فیزیکی و استفاده از کد صحت الکترونیکی و برخط در صدور مدارک تحصیلی و همچنین ضرورت استعلام مدارک تحصیلی به طور برخط و هوشمند با صدور کد صحت از اهم موضوعات مورد پیگیری این اداره کل برای جلوگیری از جعل مدارک تحصیلی و تحقق اهداف مربوط به دولت الکترونیک و هوشمند است.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: به همین منظور اولین جلسه بین دستگاهی با حضور نمایندگان بیش از ۱۷ سازمان، نهاد و ارگان مختلف با دعوت سازمان بازرسی کل کشور و به میزبانی این سازمان در تیرماه ۱۴۰۱ برگزار گردیده است. دومین جلسه هماهنگی و پیگیری اقدامات نیز با حضور نمایندگان بیش از ۱۸ سازمان، نهاد و ارگان در تیرماه ۱۴۰۲ برگزار شده است.

وی افزود: یکی از ضرورت‌های تشکیل این جلسه، لزوم هماهنگی و انسجام در اقدامات مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده است. بر اساس توافقات صورت گرفته و تکالیف قانونی موجود در این زمینه، سازمان امور دانشجویان با هماهنگی و ارتباط سامانه‌ای برخط (وب سرویس) با ارکان آموزشی و پژوهشی کشور (کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حوزه‌های علمیه کشور و دانشگاه آزاد اسلامی) مسئولیت هماهنگی، راهبری و ارائه تاییدیه صحت مدارک تحصیلی متقاضیان ثبت‌نام در انتخابات را بر عهده دارد.

داداش‌پور تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان امور دانشجویان تنها متولی صدور تاییدیه اصالت مدارک تحصیلی است. اداره کل امور دانش آموختگان این سازمان بر اساس تکالیف قانونی و تاکید سازمان بازرسی کل کشور به منظور حذف مدارک تحصیلی فیزیکی و صدور مدارک تحصیلی الکترونیک و هوشمند با امکان صحت سنجی اصالت آن (با هدف جلوگیری از جعل)، با کلیه ارکان آموزشی و پژوهشی کشور (شامل: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حوزه‌های علمیه کشور و دانشگاه آزاد اسلامی) همکاری‌های گسترده‌ای را آغاز نموده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار کرد: زیرساخت‌های مورد نیاز از طرف سازمان امور دانشجویان در خصوص تامین بستر مناسب برای ارتباط سامانه‌ای برخط سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با این سازمان به طور کامل فراهم شده است تا امکان ارزیابی تاییدیه اصالت مدارک تحصیلی به صورت برخط فراهم گردد. راه‌اندازی سامانه ملی مشترک صحت سنجی اصالت مدارک تحصیلی کشور https://codesehat.ir توسط سازمان امور دانشجویان برای کلیه ارکان آموزشی و پژوهشی کشور و برقراری پیوند مربوطه در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند https://my.gov.ir از جمله اقدامات فنی انجام گرفته در این زمینه است.

وی افزود: در بستر این دامنه ملی مشترک، تاکنون ارتباط سامانه‌ای برخط (وب سرویس) بین مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با درگاه سازمان امور دانشجویان وزارت عتف برقرار شده است. برای ایجاد ارتباط سامانه‌ای بر خط (وب سرویس) بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات فناوری نیز تاکنون اقدامات مختلفی انجام شده است و هم اکنون در حال دریافت سامانه‌ای برخط (وب سرویس) اطلاعات مدارک تحصیلی دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری اظهار کرد: علاوه بر این، سرویسی بین ستاد انتخابات کشور و سازمان امور دانشجویان برقرار شده است تا اطلاعات دریافتی از متقاضیان در مرحله پیش ثبت‌نام متقاضیان نمایندگان مجلس شورای اسلامی، راستی آزمایی شود. جهت تحقق این موضوع جلسات و مکاتبات مختلفی با مرکز توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی وزارت کشور انجام شده است.

داداش‌پور در پایان خاطرنشان کرد: علیرغم اقدامات انجام گرفته و همکاری‌های انجام شده هم اکنون نیاز به تامین اطلاعات و داده‌های کلیدی کامل از طریق برقراری ارتباط سامانه‌ای برخط (وب سرویس) با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، مدیریت حوزه‌های عملیه کشور و حوزه‌های علمیه خراسان، اصفهان، خواهران، جامعه الزهرا و اهل سنت وجود دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست