پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۵۹
|
کد خبر: ۷۴۷۱
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید:

رسالت جامعه دانشگاهی، تعالی ایران اسلامی و تحقق پیشرفت‌های علمی و فناوری است

دکتر حسین رضوان، با صدور پیامی، آغاز سال تحصیلی جدید را به اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تبریک گفت.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۰۴ مهر ۱۴۰۲

به گزارش بسنا، متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ن وَالْقَلَمِ وَ مَا یَسْطُرُونَ

فرارسیدن فصل علم و دانش و سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳، آغازی دیگر بر حرکت در مسیر تعلیم و تربیت و قدم نهادن در راه تعالی علمی و شکوفایی دانش و خرد است؛ مسیری که جویندگان دانایی و معرفت در آن با بهره‌گیری از دانش و تجارب ارزشمند اساتید گرانقدر، خود را برای نقش‌آفرینی در جامعه و ساختن فردا‌های بهتر مهیا می‌سازند.

تقارن آغاز سال تحصیلی با ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام را فرصتی مغتنم برای تجدید پیمان جامعه آموزش عالی با آرمان‌های والای مکتب انسان‌ساز اسلام می‌دانم تا دانشگاهیان با بهره‌گیری از آموزه‌های ناب محمدی درس آزادگی، پایداری، عزت و سربلندی را الگو و سرمشق قرار دهند. همچنین آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس همزمان است و مقارن شدن این دو آغاز مؤید این مهم است که آسایش و آرامشی که برای فراگیری علم در کشور حاکم است، مرهون جانفشانی‌های ایثارگران هشت سال دفاع مقدس است.

امروز اعضای جامعه دانشگاهی باید با ایجاد فضای اخلاقی همراه با نشاط در دانشگاه به عنوان کانون جوشش فکری جامعه، در مسیر پویایی علمی و فرهنگی هم‌راستا با رهنمود‌های مقام معظم رهبری تلاش نمایند و به رسالت خطیر خود برای تعالی ایران اسلامی و تحقق پیشرفت‌های علمی و فناوری عمل نمایند.

اینجانب آغاز سال تحصیلی را به خانواده بزرگ دانشگاه بوعلی‌سینا و به ویژه دانشجویان جدیدالورود سال ۱۴۰۲ که برای نخستین بار به محیط مقدّس دانشگاه گام نهاده‌اند، صمیمانه تبریک عرض نموده و امیدوارم سال تحصیلی جدید، توأم با سلامتی، تجربیات ارزنده و کسب دانش و مهارت برای اعضای محترم هیأت علمی، دانشجویان عزیز و کارکنان پرتلاش و متعهد دانشگاه باشد.

دکتر حسین رضوان
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست