پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۱۸
|
کد خبر: ۷۵۴۰
دکتر گودرز احمدوند جزئیات اقدامات معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا برای سال تحصیلی جدید را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۸ - ۳۰ مهر ۱۴۰۲

دکتر گودرز احمدوند در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا از جزئیات اقدامات معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا برای سال تحصیلی جدید گفت و افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، ستاد ثبت‌نام و استقبال از دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه تشکیل شد. این ستاد با هدایت و دبیری معاونت آموزشی تحصیلات تکمیلی شروع به‌کار کرد.

احمدوند با بیان این‌که به‌جز هیأت رئیسه دانشگاه با دیگر مسؤولان دانشگاه هم جلساتی برگزار شده است، گفت: بعد از اتمام ثبت‌نام غیرحضوری دانشجویان جدیدالورود و شروع ثبت‌نام حضوری به تفکیک دانشکده اقدام به گروه‌بندی دانشجویان شد که هدف از این‌کار، جلوگیری از ازدحام و بی نظمی‌های احتمالی، تسریع در انجام مراحل چندگانه ثبت‌نام بود.

وی همچنین عنوان کرد: هدف دیگر این ستاد، استقرار نماینده مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه در دانشکده‌های مختلف دانشگاه به منظور برطرف کردن نقوص پرونده‌های الکترونیکی ثبت‌نام شوندگان بود که با موفقیت همراه بود.

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: پایش سلامت و روان دانشجویان، سنجش علاقه‌مندی پذیرفته‌شدگان در حوزه‌های مختلف دانشگاهی، عضویت در کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی نیز همزمان با ثبت‌نام حضوری انجام گرفت.

دکتر احمدوند در خصوص ارائه کارت دانشجویی دانشجویان جدیدالورود نیز بیان داشت: بعد از اتمام ثبت‌نام غیرحضوری دانشجویان، کارت دانشجویی آنان توسط حراست دانشگاه آماده و در زمان ثبت‌نام حضوری به دانشجو تحویل داده شد.

وی با اشاره به این‌که ثبت‌نامغیرحضوری دانشجویان تحصیلات تکمیلی سال تحصیلی ۱۴۰۲ به پایان رسیده و در شهریورماه انجام گرفته است، گفت: تعداد دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه نسبت به مشابه سال‌گذشته روندی کاهشی داشته است.

احمدوند همچنین از اضافه شدن چند کدرشته آموزشی جدید به لیست رشته‌های آموزشی دانشگاه در مقاطع کارشناسی (بیم سنجی) و کارشناسی ارشد (اقتصاد بازرگانی، علوم آمار) و پیش بینی دانشگاه از پذیرش ۱۰۰۰ الی ۱۲۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی خبر داد.

احمدوند در پاسخ به این سوال که ساز‌وکار آموزشی دانشگاه به چه صورت خواهد بود؟، عنوان کرد: تمامی کلاس‌ها به صورت کاملاً حضوری خواهد بود و دانشگاه مجوزی مبنی بر برگزاری کلاس غیرحضوری و مجازی صادر نکرده است و برنامه‌ای هم نخواهد داشت.

وی درباره تغییر تقویم آموزشی دانشگاه به دلیل تاخیر در اعلام نتایج کنکور سراسری بیان کرد: معاونت آموزشی تصمیمی مبنی بر کوتاه کردن نیمسال تحصیلی ندارد و تمامی دروس آموزشی با ۱۶ جلسه آموزش برگزار خواهد شد و به علت تاخیر در اعلام نتایج، برای جلوگیری از دوگانه نشدن برنامه امتحانی دانشجویان جدیدالورود با دیگر دانشجویان، ۴ هفته جبرانی در طول ترم برای دانشجویان جدیدالورود لحاظ خواهد شد.

دکتر احمدوند در پایان درباره آیین‌نامه جامع آموزشی دانشجویی در هر ۴ مقطع گفت: آیین‌نامه آموزشی بازنگری شده و به‌زودی شیوه‌نامه اجرایی، تدوین و رسانه‌ای خواهد شد. این شیوه‌نامه از سال‌تحصیلی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۲ به بعد لازم الاجرا می‌باشد و تغییرات احتمالی این شیوه‌نامه شامل دانشجویان ماقبل ۱۴۰۲ نخواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست