پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۵۵
|
کد خبر: ۷۵۸۵
توسط یکی از واحد‌های فناور پارک علم و فناوری همدان صورت گرفت؛

تولید خمیردندان ۱۰۰ درصد گیاهی برای نخستین بار در دنیا

مدیرعامل واحد فناور ارمغان بهداشت امین فراز گفت: خمیردندانی کاملاً طبیعی بدون ذره‌ای ماده شیمیایی که مشابه داخلی و خارجی ندارد، توسط این واحد فناور پارک علم و فناوری همدان تولید شده است.
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۶ - ۱۵ آبان ۱۴۰۲

به گزارش بسنا و به نقل از پارک علم و فناوری همدان، صادق زنگنه، مدیرعامل واحد فناور ارمغان بهداشت امین با بیان اینکه این شرکت به عنوان یک واحد فناور در استان همدان فعالیت می‌کند، اظهار کرد: پس از هفت سال تحقیق و پژوهش موفق شدیم خمیر دندانی کاملا طبیعی بدون دخالت ذره‌ای ماده شیمیایی تولید کنیم.

وی افزود: این خمیردندان بدون فلوراید با برند تجاری سورملینا جزو نمونه‌های درجه یک و برجسته در دنیا به شمار می‌رود چرا که کاملا گیاهی و فاقد مواد نگهدارنده است.

وی تصریح کرد: خمیر دندان‌هایی که با برند کشور‌های خارجی در بازار موجود است ۷۰ تا ۸۰ درصد ماده شیمیایی دارند و تنها ۳۰ درصد از اسانس‌های گیاهی در آن به کار برده شده و با قیمت‌های دو برابر به فروش می‌رسند و تنها هزینه حمل و نقل آن را در بر می‌گیرد.

مدیرعامل واحد فناور ارمغان بهداشت امین فراز خاطرنشان کرد: این شرکت کاملا در زمینه دهان و دندان و محصولات تولیدی بر پایه سلامت محور فعالیت می‌کند و فرمولاسیون آن به گونه‌ای طراحی شده که قابلیت بلع دارد.

وی اظهار کرد: ما به طور تخصصی خمیر دندان‌هایی برای بیماران مبتلا به بیماری‌های فک، کودکان، دیابتی، بیماران خاص، زنان باردار (فاقد فلوراید) به تولید رساندیم.

این محقق حوزه فناوری، تولید خمیر دندان‌های ویژه برای افراد سیگاری را از دیگر انواع این محصول نام برد و یادآور شد: مصرف این خمیر دندان در افراد سیگاری موجب ترک سیگار در آن‌ها می‌شود.

زنگنه اظهار داشت: زمانی که بیماران خاص، شیمی درمانی می‌کنند زخم‌های دهانی آنان زیاد می‌شود و تولید یک خمیر داندان کاملا گیاهی متناسب با بیماری آنان هیچ گونه مشکلاتی برای آنان به وجود نمی‌آورد.

وی گفت: این محصول برای بچه‌ها و برخی از بیماران قابل استفاده است، ضمن اینکه آفت دهان و حساسیت دندان را از بین می‌برد و بین ۲۴ تا ۱۲ ساعت محافظ دندان است.

مدیرعامل واحد فناور ارمغان بهداشت امین فراز با بیان اینکه امروزه مراجعه به دندانپزشکی هزینه‌های گزاف برای مردم تحمیل کرده است، افزود: مراجعه زیاد مردم به دندانپزشکی و هزینه‌های گزاف خدمات دندانپزشکی جرقه اولیه تولید این خمیر دندان بود، با تحقیق و تفحص دریافتم افراد در کشور‌های عربی اینقدر دندان خراب ندارند و با استفاده از چوب مسواک دندان‌های خود را تمیز و پاکیزه نگاه می‌دارند بنابراین با هوش مصنوعی توانستم با در کنار هم قرار دادن گیاهان دارویی این مشکلات را رفع کنم.

وی در خصوص اشتغالزایی واحد فناور ارمغان بهداشت امین فراز بیان داشت: این شرکت دارای ۱۱ پرسنل بود و زمانی که این محصول در رسانه ملی معرفی شد به ۳۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل واحد فناور ارمغان بهداشت امین فراز تصریح کرد: خمیردندان سورملینا به کشور‌های روسیه، عمان، عراق صادرات داشته و به زودی به کشور‌های حوزه خلیج فارس نیز صادرات خواهد داشت.

زنگنه همچنین در خصوص میزان فروش محصولات شرکت خود نیز گفت: در سال ۱۴۰۰ میزان فروش محصولات این شرکت یک میلیارد و دویست میلیون تومان و در سال ۱۴۰۱ میزان فروش چهارده میلیون تومان و از ابتدای سال جاری تاکنون میزان فروش این محصولات به ۱۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی در پایان اظهار داشت: پارک علم و فناوری همدان تنها حامی این شرکت در یاری رساندن و تولید انبوه محصولات تولیدی ما بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری