پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۴۷
|
کد خبر: ۷۶۰۷
محمد خلج امیرحسینی اعلام کرد: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی می‌توانند از متقاضیان شرکت‌کننده در فراخوان جذب که به مرحله نهایی بررسی‌های هیأت جذب دانشگاه‌ها رسیده‌اند، اما جذب نشده‌اند، به عنوان عضو هیأت علمی استفاده کنند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۲۲ آبان ۱۴۰۲

به گزارش بسنا و  به نقل از وزارت علوم، محمد خلج امیرحسینی اظهار داشت: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی نیز می‌توانند از متقاضیان شرکت‌کننده در فراخوان جذب که به مرحله نهایی بررسی‌های هیئت جذب دانشگاه‌ها رسیده‌اند، اما به عنوان هیئت علمی جذب نشده‌اند به عنوان عضو حق‌التدریس استفاده کنند.

کم شدن فاصله فراخوان تا شروع فعالیت علمی در دانشگاه

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم گفت: به دانشگاه‌ها این اختیار داده شد تا بلافاصله پس از تایید هیئت اجرایی جذب با متقاضیانی که توسط این هیئت تایید شده‌اند قرارداد همکاری یک یا دو ترم منعقد کنند و از خدمات علمی این افراد استفاده کنند تا حکم نهایی آن‌ها از طرف وزارت علوم ابلاغ شود.

آمار فراخوان عمومی شهریورماه

خلج امیرحسینی گفت: در فراخوان شهریورماه ۱۳ هزار متقاضی شرکت کردند و با توجه به اینکه هر فرد دو الی سه رشته محل را برای جذب به عنوان هیئت علمی انتخاب کرد، در ۳۷ هزار کدرشته محل، پرونده افراد برای جذب به عنوان هیئت علمی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: از این تعداد ۷ هزار نفر را آقایان و ۶ هزار نفر را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و از میان نیاز‌هایی که توسط دانشگاه‌ها در سامانه اعلام شده بود، ۱۴ هزار و ۵۰۰ رشته در گروه علوم انسانی و اجتماعی، ۸ هزار رشته در گروه فنی و مهندسی، ۷ هزار نفر در گروه علوم پایه، ۴ هزار نفر در گروه کشاورزی و مابقی در گروه هنر و سایر رشته رشته‌ها توسط متقاضیان به عنوان اولویت انتخاب شد.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم گفت: ظرفیت جذب فراخوان شهریورماه ۳ هزار عضو هیئت علمی است و فراخوان بعدی نیز در بهمن ماه برگزار می‌شود.

مزیت ویژه فراخوان جذب شهریورماه برای مشمولین وظیفه

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم با اشاره به برنامه این وزارت برای جذب نخبگان جوان و اجرای قانون جوانی جمعیت گفت: در فراخوان شهریورماه برای اولین بار به مشمولان نظام وظیفه و فاقد کارت پایان خدمت که دانش‌آموخته دکترا هستند این امکان داده شد که در فراخوان جذب شرکت و با سایر متقاضیان به رقابت بپردازند و ۳۵۰ مشمول از این فرصت ویژه استفاده کردند.

جذب نخبگان خارج از فرآیند فراخوان عمومی

خلج امیرحسینی افزود: در دو سال گذشته ۱۶۰ نخبه مورد تأیید بنیاد ملی نخبگان با معرفی این بنیاد، جذب دانشگاه‌ها شده‌اند، ۴۰ پرونده نیز در حال بررسی است، همچنین ۳۵۰ عضو بنیاد ملی نخبگان نیز در فراخوان جذب شهریورماه شرکت کردند تا به عنوان عضو هیئت علمی جذب دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه